جهانگیری: باید در مقابل توطئه‌ها در منطقه هوشیار باشیم

گروه سیاسی الف،   3980630157

معاون اول رئیس جمهور گفت: توطئه‌هایی در منطقه در حال رخ دادن است که باید ما در مقابل آن هوشیار باشیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه دبیر هیئت دولت با بیان اینکه کشور و نظام در شرایط بسیار حساس پیچیده و خطیری قرار گرفته است، اظهارداشت: مسائل منطقه بسیار مهم است و ما باید با حساسیت آن را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اتفاقاتی که هفته گذشته در عربستان سعودی افتاد، افزود: پیش از این گفته شده بود که باید براساس توانمندی‌های نظامی عربستان، کار گروه انقلابی و اسلامی در کشور همسایه اش یمن در مدت کوتاهی تمام شود، ولی بیش از ۴ و نیم سال است که از آن زمان می‌گذرد، ولی حوثی‌های یمن هر روز قدرتمندتر شده اند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت ترامپ بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار برای فروش تسلیحات از عربستان سعودی پول دریافت کرد پس طبیعی است وقتی عربستان نمی‌تواند با گروه کوچکی که ادعا می‌کرد مقابله کند دست به فرا فکنی بزند تا این تهاجم را به دیگران نسبت دهد و ادعا کند که از این گروه کوچک ضربه نخورده است.

جهانگیری افزود: توطئه‌هایی در منطقه در حال رخ دادن است و ما باید هوشیارتر ازگذشته باشیم.

وی گفت: آمریکایی‌ها دست به تحریم‌های گسترده‌تر زدند و تحریم‌هایی که از گذشته اعمال کرده بودند و تحریم بانک مرکزی را از سرگرفتند این در حالیست که تاکنون اعمال تحریم‌ها و فشارها به یک ملت تا این حد سابقه نداشته است.

جهانگیری با بیان اینکه این تحریم‌ها هم تهدید و هم فرصت است، افزود: وظیفه دولت، مجلس، قوه قضاییه و نهادهای حاکمیتی است تا تحریم‌ها را کنترل و از تحریم برای خلق فرصت استفاده کنند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید براینکه این کشور از پشتوانه‌های زیادی از جمله پشتیبانی مردمی، ظرفیت انسانی، منابع انسانی، ذخایر ومنابع فراوان و رهبری هوشمند و آگاه برخوردار است، گفت: مهمترین اقدام دولت در این شرایط این است که میزان تاب آوری سیاسی و اجتماعی مردم را بالا ببرد تا از این شرایط عبور کنیم.