انتشار ساختار جدید و مصوب شده الحشد الشعبی عراق

گروه جهان الف،   3980630152 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس الحشد الشعبی امروز ساختار جدید سازمان متبوع خود را که به تأیید نخست‌وزیر عراق رسیده، منتشر کرد.

به گزارش فارس، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، امروز با انتشار ویدئویی، ساختار جدید الحشد الشعبی را که به تصویب و تأیید نخست‌وزیر رسیده است، منتشر کرد.

طبق قانون عراق، نخست‌وزیر این کشور فرمانده کل قواست که سازمان نوپای الحشد الشعبی مستقیما زیر نظر او قرار دارد. 


تصویر ساختار به تصویب رسیده

 

خبرگزاری عراق گزارش کرد که الحشد الشعبی با انتشار این ساختار، اعلام کرد که چارتی که پیشتر در این خصوص منتشر شده،‌ جعلی است و آنچه درست است، همانی است که به تصویب نخست‌وزیر رسیده است.


ساختار اصلی الحشد الشعبی

 

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق، دوشنبه دهم تیرماه، فرمانی ده بندی برای تعیین وضعیت الحشد الشعبی صادر کرده بود که تحلیل‌ها و واکنش‌های متفاوتی، برانگیخت.

طبق فرمان عبدالمهدی، الحشد الشعبی «بخشی جدانشدنی از نیروهای مسلح عراق» است و آن دسته از گروه‌هایی که تمایل ندارند به «نیروی مسلح عراق»‌ بپیوندند، می‌توانند جدا شوند و به کار سیاسی بپردازند. 

دستور ده‌بندی عادل عبدالمهدی، تفاوتی با «قانون سازمان الحشد الشعبی شماره ۴۰ سال ۲۰۱۶» ندارد؛ قانونی که ۲۶ دسامبر سال ۲۰۱۶ به تصویب نمایندگان پارلمان عراق رسید و الحشد الشعبی، رسما بخشی از نیروهای مسلح عراق شد .

طبق قانون سازمان الحشد الشعبی مصوب سال 2016، الحشد، بخشی از نیروهای مسلح عراق و تشکیلات نظامی مستقل است و تحت امر نخست‌وزیر (فرمانده کل قوای مسلح) قرار دارد.