وزیر صنعت: نساجی قاچاق پذیرترین صنعت کشور است

گروه اقتصادی الف،   3980630151

وزیر صنعت، معدن و تجارت بدون اشاره به آمار، نساجی را یکی از قاچاق پذیرترین صنایع کشور دانست و گفت: برای جلوگیری از قاچاق این صنعت تلاش‌های فراوانی صورت می‌گیرد.

به گزارش فارس، رضا رحمانی در آئین رونمایی از میز ملی توسعه صادرات نساجی کشور در سالن نگین اصفهان با بیان این که در چند جبهه از جمله زعفران، پوشاک و لوازم خانگی هوشمند پیشرفت محسوسی داشتیم، اظهارداشت: درست است پوشاک یکی از کالاهای قاچاق پذیر بوده و کماکان جز اولین موارد قاچاق پذیری است، اما حداقل در زمان کنونی قاچاق این صنعت به نصف تقلیل یافته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: میز ملی توسعه صادرات نساجی کشور باید جدی گرفته شود تا بتوانیم به یک جمع‌بندی اجرایی برسیم.

وی با بیان این که صنعت نساجی با این تاریخچه و خاطرات خوب و خوش جز فرهنگ و آداب و رسوم ما شده که امروز باید آن را احیا کنیم، گفت: بدون تردید یکی از برنامه‌های ویژه توسعه نساجی، پوشاک و کفش است که این مساله را جدی گرفتیم.

رحمانی ادامه داد: صنعت نساجی صنعت بومی و ملی ماست از این رو تردیدی بر روی این موضوع نداریم و به همین دلیل جز اولویت برنامه‌های امسال ما قرار گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آمار صادرات صنعت نساجی سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، تصریح کرد: آمارها حاکی از افزایش صادرات در این بازه زمانی بوده است به گونه‌ای که کف‌پوش ۱۰ درصد، کفش ۲۵ درصد، پارچه ۲۰ درصد و پوشاک ۲۱ و کالای خواب ۵۰ درصد از نظر ارزش افزایش داشتند اما کفش و پوشاک و فرش ماشینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که خوشبختانه روند افزایشی داشته است.

وی بیان کرد: براساس آمار ارائه شده در پنج ماهه سال جاری صادرات فرش استان اصفهان منفی یک درصد بود و این در حالی است که اکنون فرصت‌های بسیاری داریم که باید از آن‌ها استفاده کرد.

رحمانی اضافه کرد: باید در زمان‌های گذشته به خودکفایی در زمینه چادر مشکی دست پیدا می‌کردیم اما این موضوع در سال جاری در دست اجرا قرار گرفته است و اکیپ‌های مختلف در استان‌ها بر روی این موضوع کار می‌کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اراده کشور و برنامه ما بر این است که تا سال 1400 بالغ‌بر 10 میلیارد دلار ساخت داخل برای نساجی و پوشاک در نظر بگیریم.

وی توسعه صنعت نساجی را فرصتی برای کشور دانست و خاطرنشان کرد: صنعت نساجی ۱۱ درصد کل صنایع است اما آنچه می‌خواهیم انجام دهیم ظرفیت بیشتری دارد از این رو قصد داریم به جایگاه واقعی برسیم، اصفهان در بسیاری از رشته‌ها حرف اول را می‌زند از این رو انتظار ویژه‌ای از این استان در راستای توسعه صنعت نساجی داریم.

رحمانی بیان کرد: تأمین مواد اولیه، جلوگیری از واردات و حتی پنبه را با وزارت جهاد کشاورزی صحبت کردیم در این راستا مأموریت داریم زنجیره پنبه تا پوشاک را تکمیل کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تمامی موارد و مشکلات صنعت پوشاک و نساجی از جمله تأمین مواد اولیه قابل حل است چرا که زمینه توسعه صنعت نساجی در کشور فراهم است تنها باید با هماهنگی و همکاری موانع را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: مواد اولیه قابل حل است و می‌توان بیشتر با واردات مبارزه و در راستای تولید پنبه‌کار کرد همچنین می‌توان از قاچاق جلوگیری کرد اما باید گفت با توجه به شرایط کنونی نمی‌توانیم ماشین‌آلات نساجی را نوسازی کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

آخرین عناوین