دستور فوری ریاست جمهوری در خصوص هپکو

گروه اقتصادی الف،   3980630104 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

استاندار مرکزی از دستور فوری رئیس جمهوی در خصوص حل مشکل تعیین تکلیف سهامداری شرکت هپکوی اراک خبر داد.

دستور فوری ریاست جمهوری در خصوص هپکو

به گزارش الف به نقل از استانداری مرکزی، سید علی آقازاده از ابلاغ دستور رئیس جمهور مبنی بر اقدام فوری در خصوص موضوع فسخ قرداد با شرکت هیدرواطلس (سهامدار عمده هپکو) توسط سازمان خصوصی سازی به منظور رفع مشکلات شرکت هپکو خبر داد.

واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در نامه‌ای که خطاب به وزاری امور اقتصادی و دارایی، صمت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر کرده آورده است: رئیس جمهور در پی نوشت نامه درخواست استاندار مرکزی مبنی بر «فسخ قرداد با شرکت هیدرواطلس توسط سازمان خصوصی سازی به منظور رفع مشکلات شرکت هپکو» نوشته است: «اقدام فوری را برابر بحث‌های مطرح شده در جلسه مورخ ۹۸/۰۶/۲۶ دولت به عمل آورید.»

گفتنی است، استاندار مرکزی طی نامه‌ای به رئیس جمهور در خصوص وضعیت شرکت هپکو راه حل مشکلات این شرکت را فسخ قرارداد واگذاری سهام ۶۰ درصد شرکت به سهامدار فعلی اعلام کرده بود.

در نامه استاندار مرکزی به حسن روحانی آمده بود: با وجود دستورات صریح مسئولان محترم کشور و برگزاری جلسات متعدد ستاد تسهیل ملی، متأسفانه موضوع مالکیت شرکت هپکو مرتفع نشده و وضعیت این شرکت در حال بحرانی‌تر شدن است. همانگونه که در مکاتبات مطرح شده، تنها راه حل برون رفت از وضعیت پیچیده حقوقی فعلی فسخ قرارداد واگذاری بلوک سهام ۶۰ درصد شرکت هپکو به سهامدار فعلی و واگذاری آن به متقاضیان خرید این شرکت به روش مذکره و براساس اهلیت سنجی فنی واقتصادی است.

 دستور فرمایید به قید فوریت سازمان خصوصی سازی نسبت به فسخ قرارداد با شرکت هیدرواطلس اقدام تا بر این اساس بتوان اقدامات لازم جهت واگذاری این سهام به متقاضیان صاحب صلاحیت را به انجام رسانید. همچنین با عنایت به زمان بر بودن فرایند فسخ قرارداد و اعتبارسنجی متقاضیان خرید شرکت هپکو، مدیریت این شرکت برای یک دوره انتقالی توسط مجموعه‌های وابسته به دولت صورت پذیرد.