آماده‌باش پلیس تهران از امروز تا ۲۰ مهر

گروه اجتماعی الف،   3980630090

رئیس پلیس تهران گفت: از امروز تا ۲۰ مهر ماه به‌صورت کامل آماده‌باش هستیم تا بتوانیم امنیت دانش‌آموزان را تامین کنیم.

آماده‌باش پلیس تهران از امروز تا ۲۰ مهر

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار محمدرضا مهماندار صبح امروز در رزمایش "مهر ایمن، شهر ایمن" اظهار کرد: نزدیک به یک میلیون و 100 هزار دانش‌آموز در تهران به مدارس خواهند رفت.

رئیس پلیس راهور در این رزمایش که در بوستان ولایت برگزار شد، با اشاره به پیش‌بینی افزایش 30 درصدی ترافیک در مهر ماه نسبت به تابستان، گفت: امیدواریم با تمهیدات پیش‌بینی شده هیچ حادثه‌ای برای دانش‌آموزان و سرویسهای مدارس اتفاق نیفتد.

حمیدرضا گودرزی؛ معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران نیز در این رزمایش با بیان اینکه این همایش نشان‌دهنده هوشمندی و به روزآمدی پلیس مقتدر کشور است، تصریح کرد: پلیس در مسائل مختلف در تهران زحمات زیادی متقبل می‌شود.

عیسی فرهادی؛ فرماندار تهران نیز در ادامه به ایراد سخن پرداخت و گفت: در تهران چهار هزار و 900 مدرسه دولتی و غیرانتفاعی با 56 هزار فرهنگی وجود دارد.

وی افزود: باید تلاش کرد تا مشارکت اولیا در بحث مدرسه و امنیت دانش‌آموزان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، اولیا تا وجود امکان از سرویسهای عمومی استفاده کرده و از استفاده از خودروهای تک سرنشین بپرهیزند.

فرماندار تهران با بیان اینکه سال گذشته 170 هزار دانش‌آموز از تاکسیرانی پایتخت استفاده کردند، گفت: امسال ظرفیت بیشتری برای استفاده از تاکسیرانی درنظر گرفته شده است.

عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این رزمایش با بیان اینکه آموزش و پرورش در دوران دفاع‌مقدس 40 هزار شهید تقدیم این مرز و بوم کرده، اظهار کرد: ایجاد امنیت پیش‌نیاز توسعه آموزشی است.

وی متذکر شد: به اولیای دانش‌آموزان پیشنهاد می‌کنیم که از سرویسهای مورد تایید پلیس استفاده کنند، تمام مجموعه‌ها دست به دست هم برای ایجاد امنیت داده‌اند.

سردار حسین رحیمی؛ رئیس پلیس پایتخت نیز در این رزمایش گفت: دستگا‌ه‌ها و سازمانهای مختلفی کنار هم قرار گرفتند تا آرامش، امنیت و انضباط را در آستانه سال تحصیلی به ارمغان بیاورند.

این مقام انتظامی افزود: هدف اصلی این رزمایش هماهنگ‌سازی سازمانهای مختلف برای تسهیل عبور و مرور، ارتقاء حداکثری ایمنی دانش‌آموزان و حساس کردن رانندگان و راکبان موتورسیکلت است.

رحیمی یادآور شد: بیش از 15 هزار نیروی پلیس و 150 هزار از تمام ارگانها در اجرای طرح شهر ایمن فعالیت می‌کنند.

رئیس پلیس پایتخت افزود: از امروز تا 20 مهرماه به صورت کامل آماده‌باش هستیم تا بتوانیم امنیت دانش‌آموزان را تامین کنیم.

وی متذکر شد: از امروز ماموریت ویژه به پلیس مبارزه با موادمخدر ابلاغ می‌شود که با بهره‌گیری از ده‌ها تیم ویژه، تمام نقاط شهر تهران و محیطهای مسیر عبور و مرور دانش‌‌آموزان و حاشیه مدارس پاک‌سازی شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه باید فرهنگ استفاده از سرویس مدارس را ترویج دهیم، اظهار کرد: افرادی که برای جابه‌جایی دانش‌آموزان  اقدام می‌کنند باید واجد شرایط باشند.

رحیمی خاطرنشان کرد: رانندگان سرویس مدارس به عنوان سفیران فرهنگ ترافیک هستند و باید قوانین را رعایت کنند.