سلحشوری، دختر آبی و شایعه «برادرزاده ماساژور»! / خطایی که به نفع حریف تمام شد

گروه سیاسی الف،   3980630083 ۷۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
سلحشوری، دختر آبی و شایعه «برادرزاده ماساژور»! / خطایی که به نفع حریف تمام شد

درست در شرایطی که موج انتقادات بخش قابل توجهی از افکارعمومی متوجه اظهارات خلاف عرف یکی از خانم های نماینده مجلس مبنی بر تشویق مردم به اعتراضات خیابانی - به بهانه خودسوزی سحر خدایاری- شده بود شایعه ای در یک کانال تلگرامی ظاهرا «ارزشی» منتشر می شود که از فعالیت برادرزاده این نماینده در حرفه «ماساژ جنسی» حکایت می کند!

برخی اکانت‌های فیک منتسب به این جبهه نیز بلافاصله ذوق زده این شایعه را بازتاب می دهند و حتی دو نماینده مجلس کنونی و یک نماینده سابق نیز این شایعه را درست پنداشته و درباره آن نوشتند.‌

از آنجا که این روزها به قدر کافی همه - از سیاسیون گرفته تا فعالان فضای مجازی- مدعی سواد رسانه ای هستند اشاره به ضرورت توجه به این موضوع کاملا بی وجه می نماید (!) اما این پرسش بسیار مهم ضروری است که نخستین بار این شایعه را چه کسی و با چه هدفی منتشر کرده است؟!

اگر منتشر کننده یا منتشرکنندگان چنانکه برخی از چهره ای فعال ارزش مدار در فضای مجازی اشاره کرده اند، یک کانال تلگرامی ارزشی وابسته به برخی نهادهای فعال در این زمینه بوده است باید پرسید بر اساس کدام شواهد و اسنادی چنین کرده است؟

آیا صرف پاسخ دادن به یک سخن،‌ حتی ناروا، ممکن است مدعیان ارزش مداری را به این ورطه بکشاند که هر چه می توانند بدون دلیل و مدرک علیه صاحب آن سخن منتشر کنند و هیچ هم از خود نپرسند در حالی که حتی انتشار برخی حقایق علیه برخی صاحبان سخن ناروا در چنین شرایطی معمولا اثر تبلیغی ضعیفی دارد (چرا که بلافاصله به عنوان تلاشی در جهت تخریب آن صاحب سخن تفسیر می شود) چطور اینان که هم مدعی شناخت فضای مجازی و رسانه ای اند و هم مدعی ارزش ها، به خود اجازه می دهند که شایعه ای را منتشر کنند که نتیجه ای جز در محاق رفتن انتقادات بجا و درست به سخنان ناروای نماینده مذکور ندارد؟!

حتی اگر فرض کنیم منشاء انتشار این شایعه نه یک کانال تلگرامی یا فضای مجازی متعلق به جبهه انقلاب بلکه یک منبع و منشاء ناملعوم است باز هم نوع رفتار برخی فعالان جبهه انقلاب و ارزش ها در نقدها که بی سابقه هم نیست و گاه با توسل به همین دست مشهورات بدون دلیل مدرک صورت می گیرد باید به صراحت مورد بازخواست قلمی قرار گیرد.

 خوشبختانه ادعای ارزش‌‌‌مداری ادعای بسیار بزرگی است و به دوش کشیدن آن ظرفیت و تحمل بسیار زیادی فراتر از توش و توان متعارف می خواهد.