جزئیات بسته‌های قطع وابستگی بودجه به نفت

گروه اقتصادی الف،   3980630071 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک مقام مسؤول گفت:‌ سه بسته مهم اقتصادی درباره درآمدزایی پایدار و چگونگی قطع وابستگی بودجه به نفت در دستور کار جلسات سران قوا قرار دارد.

جزئیات بسته‌های قطع وابستگی بودجه به نفت

یک منبع آگاه در سازمان برنامه و بودجه کشور در گفت‌وگو با فارس در مورد آخرین وضعیت اصلاح ساختار بودجه اظهارداشت: در حال حاضر بخش‌هایی از اصلاحات ارائه شده در دستور کار جلسات سران قوا قرار داشته و به تدریج بررسی و نهایی می شود.

وی افزود: یکی از این محورها موضوع درآمدزایی پایدار و چگونگی قطع بودجه به نفت بوده که شامل سه بسته و زیر پروژه است.

* جزئیات سه بسته قطع وابستگی بودجه به نفت

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از این بسته‌ها مربوط به یارانه پنهان است، گفت:‌ یارانه پنهان باید به نحوی مدیریت و  وضعیت آن مشخص شود. دومین بسته درباره مالیات و عدالت مالیاتی است و سومین بسته نیز به مولد سازی دارایی‌های دولت باز می‌گردد.

وی تاکید کرد: کاهش هزینه‌ها و روابط نهادی بودجه به عنوان یکی از مباحث اصلاح ساختار بودجه مد نظر است که در قالب لایحه بودجه سال 99 به مجلس ارائه می‌شود.

* فعلا لایحه جداگانه‌ای برای اصلاح ساختار نداریم

این مقام آگاه با بیان اینکه سرجمع اصلاحات ساختاری و کارهای انجام شده باید منجر به ثبات اقتصادی شود، تصریح کرد: فعلاً همه مباحث و اصلاحات را در قالب لایحه بودجه می‌بریم و لایحه جداگانه تحت عنوان اصلاح ساختار وجود ندارد. به اقتضاء زمان و ملاحظات اگر نیاز باشد بخش‌هایی از آن به صورت مجزا ارائه خواهد شد. صورت جداگانه ارائه خواهد شد.