روایتی از دیدار موکب‌داران عراقی با رهبر انقلاب

گروه سیاسی الف،   3980629090

مدیر شبکه النعیم عراق با موثر خواندن صحبت‌های آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار موکب‌داران عراقی گفت: آثار تکریم رهبر انقلاب اسلامی از موکب‌داران را در اربعین مشاهده خواهیم کرد.

به گزارش فارس، شیخ مازن مالکی، مدیر مؤسسه رسانه‌ای امل عراق و مدیر شبکه النعیم این کشور، همچنین ابونور، مدیر حزب فضیلت عراق در ایران با حضور در خبرگزاری فارس به سؤالات خبرنگار ما پاسخ دادند.

مالکی با بر شمردن نتایج دیدار باشکوه موکب‌داران عراقی با رهبر معظم انقلاب گفت: دیدن اینگونه اقدامات از جمهوری اسلامی ایران، در تحکیم روابط دو ملت ایران و عراق دور از انتظار نیست. به خصوص بعد از تلاش‌هایی که دشمن برای ایجاد شکاف در بافت دو ملت مثل اتفاق مشهد یا اهواز که برخی آن را برای تفرقه میان دو ملت به کار گرفتند، انجام داد.

مدیر شبکه النعیم ادامه داد: اقدام ایران برای تکریم خدام امام حسین (علیه‌السلام) بسیار بجا و در زمان خودش انجام شد و اثر مثبت اقدام خود را در ایام زیارت اربعین نشان خواهد داد؛ چرا که همه خدام و هیئت‌داران آن را پذیرفتند. 

مالکی خاطرنشان کرد: برای همین، محافل فرهنگی، صاحبان هیأت‌ها، موکب‌ها، شعرا و فعالان فرهنگی از آن بسیار استقبال کردند و این مسئله اثر خوبی نزد آنان بر جای گذاشت. این خیلی مهم است. این افراد در محافل عراقی شناخته شده و محبوب هستند. این افراد، خدام امام حسین و نماینده مردم عراق در طبقه متوسط هستند.

وی افزود: همه از این دعوت خوشحال شدند و با اشتیاق منتظر این دعوت بودند. حرف‌های آیت‌الله خامنه‌ای خیلی موثر بود. به خصوص آنجا که گفتند: ملت عراق، ملتی بزرگ، با اراده و با عزت است و گفت که جوانان عراقی ثابت کرده‌اند که می‌توانند از کشورشان دفاع کنند.

مالکی در پایان گفت: این صحبت‌ها سراسر، تکریم است. این تکریم مادی و معنوی از جانب رهبر انقلاب اسلامی، ارزشمند بود.