توافق بزرگ ایران و ترکیه

گروه اقتصادی الف،   3980629047

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از راه اندازی کریدور بین المللی افغانستان-ایران-ترکیه خبر داد و گفت: قطار مسافری تهران-استانبول به زودی راه اندازی می شود.

به گزارش تسنیم، شهرام آدم نژاد، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی محورهای تفاهم همکاری های حمل و نقلی بین ایران و ترکیه را اعلام کرد و با اشاره به پیگیری مصوبات اجرایی هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، از برنامه ریزی های مشترک برای راه اندازی و تقویت کریدور ترانزیتی افغانستان- ایران- ترکیه خبر داد. 

وی با اشاره به مذاکرات گسترده در تقویت مسیر ترازیتی شرق به غرب اظهار کرد: در طول جلسات این دوره تاکید زیادی بر راه‌اندازی و تقویت کریدور ترانزیتی افغانستان- ایران- صورت گرفت و مقرر شد با محوریت ایران، صورتجلسه تاسیس این کریدور در آینده ای نزدیک برای ترکیه و افغانستان ارسال تا پس از آن در جلسه سه جانبه ای متن صورتجلسه نهایی شود.

وی یادآور شد: همچنین ارتقاء فعالیت‌های ترانزیتی کریدور ترکیه- ایران- قطر در چارچوب تفاهم‌نامه شهریور 1396 و اجرایی سازی کریدور اسلام آباد- تهران- استانبول (ITI) در دستور کار دو کشور قرار گرفت.

 مدیر کمیته حمل و نقل و ارتباطات بیست و هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه گفت: در توسعه همکاری ها در حوزه حمل و نقل ترکیبی نیز مقرر شد قرارداد همکاری از طریق مجاری دیپلماتیک به طرف ایرانی ارسال شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

آدم نژاد در خصوص مذاکرات حوزه حمل و نقل جاده ای گفت: برای اجرای ماده 7 موافقتنامه حمل و نقل جاده‌ای فی مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه،‌ دو طرف با برگزاری ‌نشست کمیته مشترک همکاری های حمل و نقل جاده ای دو کشور در سه ماهه دوم نیمه اول سال 2020 میلادی در تهران موافقت کردند.

 وی ضمن اشاره به ابزار خرسندی طرفین از راه اندازی قطار مسافری تهران – وان و تهران – آنکارا افزود: راه اندازی قطار مسافری تهران – استانبول در جلسه ای در سریعترین زمان ممکن در تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین به منظور دستیابی به آمار جا به جایی یک میلیون تن بار در سال بین دو کشور جهت ادامه و تعمیق همکاریها در زمینه افزایش و توسعه حمل و نقل بار به وسیله ریل، طرفین موافقت کردند تا حمل و نقل میان ترکیه و کشورهای آسیای مرکزی از طریق مسیرهای ترانزیت ریلی ایران تسهیل شده و این مسیرها احیا شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه از تفاهم دو کشور  در حوزه حمل و نقل دریایی خبر داد و اظهار کرد: دو طرف تمایل خود را برای جستجوی فرصت های همکاری در زمینه ایجاد و پیاده سازی تکنولوژی های پیشرفته جهت ساخت کشتی های تفریحی، تعمیرات و نگهداری کشتی،‌ بازیافت کشتی، لایروبی و اتوماسیون فرایندها و تهیه جانمایی ها اعلام کردند و مقرر شد چهارمین کمیته مشترک همکاری های بندری و دریایی بین دو کشور در سه ماهه اول سال 2020 در ترکیه برگزار شود.

 بیست و هفتمین اجلاس مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه از 26 تا 29 شهریور ماه در آنکارا برگزار شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین