وزیر صنعت: سیستان و بلوچستان توانایی تامین گوشت قرمز کشور را دارد

گروه اقتصادی الف،   3980628198

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما در وزارت صمت بر این عقیده ایم که سیستان و بلوچستان توانایی تامین گوشت قرمز کشور را دارد.

به گزارش مهر، رضا رحمانی عصر پنج شنبه در جلسه شورای اداری منطقه سیستان که در محل فرمانداری شهرستان زابل برگزار شد، اظهار داشت: در ۵ ماهه نخست امسال شاهد رشد میزان استقبال مردم از احرای طرح های صنعتی بوده ایم و این مهم به معنای شکست دشمن در اجرای تحریم ها است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی توجه به صنایع داخلی یک ضرورت است، تصریح کرد: رتبه دهم ایران در دنیا در بخش فولاد نتیجه توجه به پتانسیل های داخلی است.

وی با اشاره به مقوله سرمایه در گردش ادامه داد: استفاده از سرمایه در گردش یکی از راهکارهای رونق تولید است که در این راستا حفظ وضعیت موجود اولین راهبرد ما است.

رحمانی با اشاره به اینکه هیچ واحد تولیدی نباید به دلیل ناتوانی در سرمایه در گردش غیر فعال شود، بیان داشت: به منظور حمایت از واحدهای تولیدی نیازهای واحدهای صنعتی احصاء شده  و بانک ها هم برای رفع مشکلات مطرح شده قول همکاری داده اند.

وزیر صمت با اشاره به جذب سهمیه های اعتباری  مربوط به استان سیستان و بلوچستان گفت: بانک ها باید با رویکرد تسهیل گری به مقوله تولید و اشتغال بیندیشند.

وی با اشاره به اینکه در جنگ اقتصادی همه باید با هم باشیم، تصریح کرد: روزانه صد قلم کالا توسط وزارت صمت رصد و پایش می شود.

رحمانی با اشاره به ظرفیت های مختلف سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت بر این عقیده ایم که  گوشت قرمز  کشور می تواند از طریق سیستان و بلوچستان تامین شود.

وی افزود: در حوزه مرزها نیز باید به سمت فعالیت بیشتر پیش برویم و از ظرفیت کشورهای همسایه به خوبی استفاده کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای طرح احیای فرش سیستان خبر داد و تصریح کرد: در این راستا ۷ میلیارد سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود و زمینه برای اشتغال ۳ هزار نفر فراهم‌ می شود.