شرط همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

گروه اقتصادی الف،   3980628195

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان این سازمان مشروط به تامین منابع است.

به گزارش مهر، مصطفی سالاری امشب در شورای اداری استان کرمانشاه اظهار داشت: صندوق بازنشستگی امانتدار سرمایه و دسترنج بازنشستگان است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی نسبت به نیمی از جمعیت کشور تعهد دارد و خدماتی از قبلی درمانی، پرداخت مستمری و مقرری بازنشستگی را انجام می‌دهد.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، این سازمان در سال جاری ماهانه 9 هزار و 200 میلیارد تومان به افرادی که به آنها متعهد است همچون بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت می‌کند که 8 هزار و 200 میلیارد تومان آن از طریق حق بیمه های پرداختی و یک هزار میلیارد آن از محل سایر منابع تامین می‌شود.

سالاری بر لزوم ایجاد تعادی بین پرداختی و درآمدهای سازمان تاکید کرد و گفت: البته بدهی های معوقی هم داریم به بخش درمان که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وی تصریح کرد: در بحث استفاده از منابع جامعه کارگری باید احتیاط کنیم  و در مرز تعادل بین درآمد و هزینه حرکت کنیم چون اگر فاصله این دو بیشتر شود در ارائه خدمات دهی به افرادی که متعهد شده ایم با اخلال مواجه می‌شویم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی آمار بازنشستگانی که باید به آنها حقوق پرداخت کنند را 3 میلیون و 200 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در مجموع باید به 43 میلیون نفر خدمات درمانی داشته باشیم.

سالاری در مورد مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی برای همسان‌سازی حقوق را منوط به تاکین منابع دانست و گفت: در این زمینه قانون برنامه ششم توسعه ما را ملزوم به اجرای این موضوع کرده اما این کار مشروط به تامین منابع لازم است.