تامین اعتبار بسته خدمتی به بیماران تالاسمی

گروه سلامت الف،   3980628176

کارشناس بیماری های هموفیلی و تالاسمی وزارت بهداشت از تامین اعتبار بسته خدمتی به بیماران تالاسمی خبر داد.

راضیه حنطوش زاده در حاشیه اولین کنفرانس علمی مدیریت تالاسمی که با حضور بیماران شیرازی و دیگر شهرستان های فارس برگزار شد به خبرنگار مهر، گفت: گرچه برخی سازمان های بیمه گر برای خدمات دندان پزشکی بیماران تالاسمی تلاش نمی کنند، اما تلاش می کنیم بسته خدمتی را بدین منظور تامین اعتبار کنیم.

وی در عین حال با وجود ۶۴ دانشکده پزشکی در کشور، اظهار کرد: با وجود این مراکز علمی انتظار نداریم همچنان بیماران تالاسمی بعضا ۳۰۰ کیلومتر برای درمان طی کنند تا بتوانند از خدمات درمانی مطلوب در مراکز استان ها بهره مند شوند.

حنطوش زاده با بیان اینکه در ۸۵ مرکز درمانی تالاسمی خدمات ارایه می شود، افزود: بسته خدمتی ویژه تالاسمی برای کل این بیماران شامل خدماتی مانند مشاوره زنان، دندان پزشکی، غدد، ژنتیک و روان پزشکی تعریف شده است.

وی با این حال، اعلام کرد: در شیراز برای بیماران تالاسمی خدمات مشاوره غدد برقرار شده است و تلاش می کنیم برای دیگر بخش های این بسته خدمتی تامین اعتبار کنیم.

نایب رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این کنفرانس علمی، گفت: در کمتر جامعه مبتلا به بیماری های مزمن اشراف کامل به بیماری می بینیم.

منصور کشفی، افزود: خوشبختانه بیماران تالاسمی اطلاع کافی از بیماری خود دارند که این نشان دهنده حساسیت آنان به سلامت خویش است.

در ادامه اولین کنفرانس علمی مدیریت تالاسمی شیراز، جمعه ۲۹ شهریورماه جاری علیرضا افسریان، مدیرکل منابع انسانی کارگاه آموزشی «سفر زندگی من» را برای بیماران تالاسمی برگزار خواهد کرد.