محسنی اژه‌ای: قضات آلوده شوند دیگر نمی‌توانند حق را به حق دار برسانند

گروه سیاسی الف،   3980628125 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه باید به رونق و حمایت از تولید کمک و به طور جدی و قاطع با فساد مبارزه کند.

محسنی اژه‌ای: قضات آلوده شوند دیگر نمی‌توانند حق را به حق دار برسانند

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام‌ غلامحسین محسنی اژه‌ای ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رؤسای کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان که در سالن همایش دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان برگزار شد اظهار داشت: ایران اسلامی عزتی در دنیا پیدا کرده که نام ایران در همه دنیا مترادف با عزت، استقلال و اقتدار است؛ زمانی که در دنیا اسم ایران شنیده می‌شود به ذهن مردم استقلال، خودباوری، ایمان به خدا، اطمینان به وعده‌های الهی خطور می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز عزتی که جمهوری اسلامی ایران و مردم آن دارند شاید در طول تاریخکم سابقه یا بی سابقه باشد که یک ملت با اتکا به اسلام و ایمانش توانسته در مقابل همه زیاده خواهان و سلطه جهانی چهل سال ایستادگی کند و هر روز و سالش از قبل استقامت بیشتری از خود نشان دهد.

وی افزود: انقلاب ما نشات گرفته از نهضت امام حسین(ع) است خون‌ها برای انقلاب ریخته شده که امروز توانسته ایم در این مقطع همه نظام سلطه را از آن ادعایی که داشته اند به پایین بکشانیم و ثابت کنیم اسلام برتر است و توانسته بشریت را نجات دهد.

وی با بیان اینکه در جلسات این چنینی علاوه بر تقدیر و تشکر از مدیران باید به دنبال بهترین بهره برداری از جلسه در جهت همفکری، هماهنگی و شناخت دقیق مسائل استان و رفع مشکلات آن باشیم ادامه داد: باید در این جلسات در مورد مشکلات استان به یک نظر واحد برسیم و همه برای رفع و ارتقا آن‌ها تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه با مسائل استان آشنا نیست خاطرنشان کرد: امروز مسائل یک جانبه و یک بعدی نیست بلکه باید ظرفیت‌های استان را بررسی و از همه ظرفیت‌ها برای پیشگیری و کاهش پرونده‌ها به قوه قضائیه استفاده کنیم.

حجت الاسلام‌ محسنی اژه‌ای عنوان کرد: یکی از درخواست‌های جدی مردم از دستگاه‌ قضایی این است که مسائلی که در این دستگاه مطرح می‌شود خیلی زود به آن رسیدگی شود این خواسته به حقی از سوی مردم است اما به لحاظ حجم کار این امر امکان پذیر نیست و گاهی رسیدگی به یک پرونده چند سال طول می‌کشد.

وی در ادامه افزود: برای اجرایی کردن این خواسته مردم یکی از راه‌ها نیاوردن برخی از پرونده‌ها به دستگاه قضایی است چرا که برخی از پرونده‌ها با صلح و سازش، ارتباطات مردمی و میانجگری حل و فصل می‌شود از این رو می‌توان گفت زمانی که حجم ورودی پرونده‌ها کم شود قطعا کیفیت کار بر روی پرونده‌های باقی مانده دیگر اثر مثبت خواهد گذاشت.

معاون اول قوه قضائیه گفت: همانطور که مامور هستیم به فرائض خداوند عمل کنیم به همان میزان نیز باید با مردم مدارا کنیم همچنین باید بین کسانی که عالمانه، آگاهانه، زیاده خواهانه امنیت و مال مردم را به خطر می‌اندازند و کسانی که از روی جهل و نادانی و یا از روی ناچاری عملی انجام می‌دهند باید تفکیک قائل شویم.

وی خطاب به رئیس کل جدید دادگستری سیستان وبلوچستان گفت: هر میزان قوه قضائیه می‌تواند باید به رونق و حمایت از تولید کمک کند و به طور جدی و قاطع اما با تدبیر و تفکر با فساد مبارزه کنید چون اگر فساد گسترش پیدا کند تمام تلاش و خدمات انجام شده را نابود می‌کند.

وی گفت: هر میزان که می‌توانید از دستگاه تحت مدیریت و پرسنل قضایی خود حفاظت و صیانت کنید و جلوی نفوذ شیطان در میان پرسنل دستگاه قضا و قضات را بگیرید چون اگر قضات به وسوسه‌های مختلف آلوده شوند دیگر نمی‌توانند حق را به حق دار برسانند.