آب گل آلود و صیادی به اسم ترامپ

گروه جهان الف،   3980628081

اظهارات پمپئو و متهم کردن ایران به مشارکت در انجام عملیات بر علیه پالایشگاه آرامکو و تاکید بر این گزاره که این اقدام، اعلان جنگ مستقیم به عربستان است نشان می‌دهد که امریکا با فضاسازی‌های غیر واقعی به دنبال قرار دادن پوست خربزه زیر پای سعودی‌ها و فروش سلاح‌های جدید و دوشیدن مجدد این کشور به بهانه به‌اصطلاح مهار ایران است.
 
وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که با شرکای اروپایی، امارات متحده عربی و عربستان سعودی در خصوص تشکیل ائتلافی برای «مهار ایران» رایزنی کرده است.

این اظهارات پس از نمایش تبلیغاتی عربستان سعودی و نشان دادن برخی قطعات سوخته و بی نام نشان و ادعای ایرانی بودن تجهیزات استفاده شده در حمله پهپادی به تاسیسات نفتی این کشور، بیان شده است.

پمپئو همچنین مدعی شد:«حمله به تاسیسات عربستان نه از یمن، بلکه از ایران بوده و این اقدام اعلان جنگ مستقیم علیه عربستان سعودی است».

ترامپ رئیس جمهور این کشور نیز پیش از این در واکنش به حمله پهپادی به تاسیسات نفتی ارامکو گفته بود: منتظر اعلام نظر عربستان سعودی در مورد عامل حمله روز شنبه به تاسیسات نفتی این کشورهستیم، اما واقعیت این است که به عربستان سعودی حمله شده نه امریکا.

اظهارات پمپئو و متهم کردن ایران به مشارکت در انجام عملیات بر علیه پالایشگاه آرامکو و تاکید بر این گزاره که این اقدام، اعلان جنگ مستقیم به عربستان است نشان می‌دهد که امریکا با فضاسازی‌های غیر واقعی بدنبال قرار دادن پوست خربزه زیر پای سعودی‌ها و فروش سلاح‌های جدیدو دوشیدن مجدد این کشور به بهانه باصطلاح مهار ایران است.

سعودی‌ها همه تلاش خود را کرده اند که امریکا به نیابت از عربستان وارد نزاع با ایران شود لیکن مجموعه شواهد و قرائن نشان می‌دهد که ترامپ رویکرد معکوس را در پیش گرفته و می خواهد بدون پرداخت هزینه مادی و انسانی عربستان را وارد باتلاقی کند که خارج شدن از آن نیازمند پرداخت میلیارد‌ها دلار هزینه جدید است.

منبع: میزان