آیت‌الله نوری‌همدانی: جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شود

گروه اقتصادی الف،   3980628054

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: جلوی فرار مالیاتی را باید گرفت و با افراد خاطی که مالیات پرداخت نمی‌کنند برخورد شود.

به گزارش مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی شامگاه چهارشنبه در دیدار رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و معاونین وی که در دفتر این استاد سطوح عالی حوزه در قم برگزار شد، اظهار داشت: موضوع مالیات در اسلام مورد توجه بوده، چرا که اداره کشور نیازمند منابع مالی و اقتصادی است.

وی بیان داشت: باید بر روی فرهنگ دینی مردم کار کرد و دانست که اگر فردی تکالیف مربوط به خمس و زکات را رعایت نکند عباداتش دچار مشکل خواهد شد.

این مرجع تقلید ادامه داد: همانطور که پرداخت خمس واجب است و افراد متدین بدون آنکه مأموری بالای سرشان باشد این واجب الهی را ادا می‌کنند، برای پرداخت مالیات نیز این باور می‌بایست در مردم ایجاد شود.

لازمه پرداخت مالیات فرهنگ سازی است

وی گفت: مالیات همانند خمس و سهم امام است که لازمه پرداخت آن فرهنگ سازی است و در رسانه‌ها باید تبلیغات لازم در این زمینه صورت دهند و چهره‌های شناخته شده در جامعه در این خصوص توصیه‌های لازم را به مردم داشته باشند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه اسلام مالیات را از افراد ضعیف نمی‌خواهد، بلکه افراد متمکن می‌بایست مالیات سود کسب و کار خود را پرداخت کنند، افزود: افراد کم درآمد جامعه می‌بایست جامعه مورد حمایت واقع شوند، همچنین مالیات نباید سبب افزایش قیمت اجناس و کالاها شده و به مردم فشار وارد شود.

وی تأکید کرد: حکومت ما اسلامی است و باید تلاش کرد فرهنگ دینی جامعه تقویت شود که در این صورت افراد نسبت به مسائل کشور اسلامی احساس مسئولیت خواهند کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: جلوی فرار مالیاتی را باید گرفت و با افراد خاطی که مالیات پرداخت نمی‌کنند می‌بایست برخورد شود.