ایلهان عمر: دروغ‌های ترامپ جانم را به خطر می‌اندازد

گروه جهان الف،   3980628028 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

«ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا گفت که دروغ‌های دونالد ترامپ جانش را در خطر قرار داده است.

ایلهان عمر: دروغ‌های ترامپ جانم را به خطر می‌اندازد

ایرنا: به گزارش گاردین، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه توئیتی را بازنشر کرد که در آن ادعا شده بود ایلهان عمر هفته گذشته در سالگرد حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ در مراسم پایکوبی حضور داشته است.

این نماینده دموکرات مجلس نمایندگان در توئیتی اعلام کرد: این ویدیو مربوط به مراسم فراکسیون سیاهپوستان کنگره هفته جاری به افتخار زنان سیاهپوست کنگره برگزار شد.

این نماینده ایالت مینه‌سوتا افزود: رئیس جمهوری آمریکا دروغ‌هایی را منتشر می‌کند که جانم را به خطر می‌اندازد. توئیتر چه کاری برای مبارزه انتشار این اطلاعات نادرست انجام می‌دهد؟

ترامپ بارها درباره ایلهان عمر، الکساندریا اوکازیو کورتس، آیانا پرسلی و رشیده طلیب چهار نماینده زن رنگین‌پوست کنگره اظهاراتی نژادپرستانه داشته است.

ترامپ دو هفته پش مدعی شده بود که این نمایندگان علیه آمریکا اقدام نژادپرستانه انجام می‌دهد. وی پیشتر نیز از این چهار عضو کنگره خواسته بود به کشورهای خود بازگردند؛ درخواستی که جنجال زیادی به پا کرد و واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت.

این در حالی است که به غیر از ایلهان عمر، سه نماینده دیگر مورد اشاره ترامپ، متولد آمریکا هستند. ایلهان عمر در سومالی به دنیا آمده و شهروند آمریکاست.