فرهنگ مقاومت در مسیر جهانی شدن

محمدكاظم انبارلويي،   3980627235
فرهنگ مقاومت در مسیر جهانی شدن

چرا نبايد در هيچ شرايطي تن به گفت‌وگو بدهيم؟ براي پاسخ به اين سؤال بايد فهم درستي از علت حضومت‌ورزي آمريكا با ملت ايران داشته باشيم.

خنجر «تحريم» را آمريكايي‌ها از زمان اشغال لانه جاسوسي بر پشت ملت ايران فرو كردند و هر زمان به بهانه‌اي آن را با ضربه‌اي بيشتر فرو مي‌كنند. ملت ما خنجر «تحريم» را با شمشير «خوداتكايي» و «خودكفايي» و نهايتاً اقتصاد مقاومتي از پشت خود بيرون آورده‌اند.

اينكه اثر و آثار «تحريم» نه در زمان جنگ و نه در زمان كنوني كه به قول خودشان تحريم‌هاي فلج كننده اعمال مي‌كنند، در بازارهاي ايران ديده نمي‌شود، دليل بارز آن اين است كه چرخ توليد ولو «كند» در كشور مي‌چرخد و بدون اتكاء به هيچ اقتصاد مرزي و فرا مرزي حداقل نيازهاي مردم براي يك مبازره افتخارآميز و عزت‌بخش با قدرت‌هاي استكباري تأمين مي‌شود.

نظام جمهوري اسلامي با همه فراز و فرودها در جنگ سخت و نرم آمريكا عليه ملت ما، سرپاست. اين «سرپايي» و «پايداري» مورد حيرت  و تحسين جهانيان است.

دستگاه ديپلماسي ما با بازخواني ماهيت، سازه و اهداف تحريم اقتصادي بايد فهم جديدي را جايگزين فهم «قديم» كند. تحريم‌ها با مذاكره و گفت‌وگو رفع نمي‌شود. تجربه نشان داده مذاكره و گفت‌وگو مقوم تحريم‌هاست. با هر جلسه  گفت‌‌وگو يك حلقه به حلقات تحريم اضافه مي‌شود. براي بناي ساختمان تحريم، آمريكايي‌ها 40 سال است تلاش كرده‌اند  به اين سادگي و با نتايج يك توافق كلنگ برنمي‌دارند آن را خراب كنند. حتي شيرين‌ترين پيشنهاد براي فرو ريزي اين ساختمان براي آنها جاذبه ندارد.

تحريم اقتصادي بخشي از جنگ نظامي، جنگ سياسي و جنگ فرهنگي آمريكا با ملت ايران است. اين جنگ نه تنها مسئولان بلكه خود ملت را هدف قرار داده است.

دولت آمريكا در مبارزه با ملت  ما ديگر روي ماشه هسته‌اي، ناوهاي هواپيما بر، پيشرفته‌ترين نيروي پهپادي و موشكي خود حساب باز نكرده و نمي‌كند. تنها اميد آنها تحريم اقتصادي است. اگر گفت‌وگو هم مي‌كنند براي تنك كردن محاصره  اقتصادي است نه گشايش يا راهي براي باز شدن منفذ تنفسي ما.ابزار آنها در مذاكرات «تهديد»، «بلوف» و «پيشنهادهاي شيرين» است. ما نبايد از يك سوراخ ده‌ها بار گزيده شويم. پيشنهادات جديد مبني بر دادن خط اعتباري 15 ميليارد يورويي و خريد نفت آنهم در ازاي مطالبات جديد و دادن امتيازات حيرت‌انگيز از سوي ما، وارد شدن در چاه ويل گفت‌وگوهاي بي‌حاصل است.

دستگاه ديپلماسي كشور را 6 سال سركار گذاشتند، ده‌ها سال هم سركار خواهند گذاشت.  آمريكايي‌ها معتقدند برجام ايران را خلع قدرت هسته‌اي كرد حالا نوبت خلع سلاح موشكي و خلع قدرت منطقه‌اي است. آنها با هيچ مي‌خواهند ما را خلع سلاح كنند و فكر مي‌كنند پس از آن مي‌توانند يك ملت را با همه معادن، مخازن، دارايي‌ها  و امكانات آن قورت بدهند. اين كار را در زمان شاه مي‌خواستند بكنند كه مشت آهنين انقلاب اسلامي بر سر آنها فرود آمد.

امروز پس از 40 سال حيات افتخارآميز انقلابي در ايران، ملت نه تنها خنجر تحريم اقتصادي را با شمشير توليد، خوداتكايي و خودكفايي از پشت خود بيرون آورده‌اند بلكه شمشير «مقاومت» را از غلاف خارج كرده‌اند و در سرتاسر مرزهاي جغرافيايي خود و فراتر از آن بر فرق سر منافع آمريكا و صهيونيسم در منطقه  فرود آورده‌اند.امروز يك  صدا در ايران وجود دارد آن هم صداي مقاومت است. لذا رهبر معظم فرمودند: «مسئولان يك صدا هستند. با آمريكا در هيچ سطحي مذاكره نمي‌شود»نغمه‌هاي شوم  «سازش» ، «تسليم» و «ذلت» به خاموشي گراييده است. ملت ما در جمهوري عزت‌زيستي شرافتمندانه، انقلابي و شجاعانه دارند.

آمريكايي‌ها آخرين خشاب‌هاي تحريم اقتصادي را عليه ملت ايران چكانده‌اند اما نتيجه نگرفته‌اند. در حوزه نظامي جرئت نمي‌كنند دست روي ماشه بگذارند. در حوزه سياسي جريان متمايل به غرب را بي صورت و ‌سيرت كرده‌اند و نمي‌توانند سرشان را بالا بگيرند.

از شعارهاي دهن پركن آنها در مورد «آزادي»، «دموكراسي» و «در باغ سبز غرب» چيزي باقي نمانده است.

رهبري با هوشمندي، دولت و ملت را در برابر زياده‌خواهي‌هاي غرب به صف كرده است. امروز به يمن تدبير رهبري درك درستي از «مصلحت عامه» و فهم دقيقي از «منابع ملي» در بين مسئولين پديد آمده است. هر كس خارج از اين دايره فهم بخواهد خبط و خطايي بكند او را به  عنوان «خائن» و «مزدور» مي‌شناسند.

ديوانه‌بازي ترامپ، كار دست خود و حكام كاخ سفيد داده است. او مجبور شد بولتون را از كاخ اخراج كند و به‌زودي هم پمپئو را بيرون خواهد انداخت.

محاسبات ما نشان مي‌دهد آخرين كسي كه بايد از خر شيطان پياده شود خود اوست. اگر او كمترين خطايي در اين فهم مرتكب شود در همان دقايق اوليه بايد فاتحه ايالت پنجاهم آمريكا در منطقه يعني رژيم صهيونيستي را بخواند. انهدام بخشي از تأسيسات آرامكو يك تست بود تا آمريكايي‌ها بدانند دارند با دم شير بازي مي‌كنند.

شيشه عمر غرب در خليج‌فارس و درياي عمان در دست مقاومت است. به راحتي مي‌توان اين شيشه را شكست. عقلاي غرب به‌زودي خواهند فهميد كه با «ديوانه‌بازي» نمي‌توانند اهداف خود را پيش ببرند. آنها بايد واژگان «بلوف» ، «فريب» ، «اغوا» و «دروغ حداكثري» را از راهبرد نظامي، سياسي و ... خود عليه ملت ايران حذف كنند.

اخبار منافقين منبع اصلي تصميم‌سازي‌ها و تصميم‌گيري‌هاي آنهاست. بايد بدانند منافقين آنها را با خود به قعر جهنم خواهند برد. آمريكا توفيق در سياست فشار حداكثري به ملت ايران را به گور خواهد برد.

مقابله با سياست فشار حداكثري آمريكا نه تنها براي ملت ما هيچ هزينه‌اي ندارد بلكه همه آنها درآمد است. آنها كه هزينه - فايده مي‌كنند مي‌توانند. نتايج سه گام كاهش تعهدات برجامي و نيز ارزيابي حوادث جديد در منطقه را به عنوان دست گرمي فهرست كنند.

***

جهان اسلام و جهان انسانيت اين روز‌ها در تدارك برگزاري راهپيمايي اربعين است. اربعين نمايش قدرت نرم اسلام و انسان در منطقه و جهان است. به تعبير مقام معظم رهبري؛ «اربعين جهاني شد و جهاني‌تر هم خواهد شد.»

جهان به زودي شاهد برگزاري بزرگ‌ترين راهپيمايي تاريخ بشر خواهد بود. آوردگاه نمايش اين قدرت نرم در حدفاصل شهرهاي نجف و كربلاست. نجف مدفن  مردي است كه شهيد راه «عدالت» مي‌باشد و كربلا مدفن، مرد و مرداني است كه شهيد راه «آزادي» و «رهايي» بشر از زنجير طواغيت زمان هستند.

منطق و معرفت حسيني در حال جهاني شدن است.فقط با اين منطق مي شود با يزيد زمان جنگيد.

ميليون‌ها انسان عاشق «عدالت» و «آزادي» هر سال به اين كاروان مي‌پيوندند تا در صف‌آرايي حق در برابر باطل در قرن ما نام خود را ثبت كنند.

شمشير مقاومت تنها ابزار در عصر ماست كه انسان‌ها را به قله‌هاي عدالت و آزادي مي‌رساند. اربعين رزمايشي است براي نمايش شمشير مقاومت. فرهنگ مقاومت در حال جهاني شدن است.