نجات ۱۲ نفر در پی آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در مشهد

گروه حوادث الف،   3980627232

رئیس آتش‌نشانی مشهد از عملیات موفقیت‌آمیز گروه‌های اطفاء حریق و امداد و نجات چندین ایستگاه برای نجات ساکنین یک مجتمع مسکونی از میان دود و آتش در بولوار شهید فکوری این شهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، امیر عزیزی گفت: دقایقی قبل در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر وقوع آتش‌سوزی مهیب در یک مجتمع مسکونی ستاد فرماندهی بلافاصله آتش‌نشانان و نجاتگران ایستگاه‌های ۵،۲۳،۲۶،۲۷ را به‌همراه خودروهای سبک و سنگین اطفاء حریق و نردبان ۳۲ متری به محل حادثه اعزام کرد. 

رئیس آتش‌نشانی مشهد خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان به محض حضور در محل مشاهده کردند آتش‌سوزی در قسمت آسانسور این مجتمع پنج طبقه مسکونی رخ داده و دود ناشی از این حریق در تمامی طبقات متصاعد شده که این اتفاق منجر به محبوس شدن ساکنین در داخل واحدهای مسکونی خود شده بود که بلافاصله آتش‌نشانان و نجاتگران اقدام به نجات ساکنین با استفاده از تجهیزات تنفسی ویژه و مهار و اطفاء کامل این آتش‌سوزی کردند.

وی یادآور شد: خوشبختانه با سرعت عمل آتش‌نشانان به هیچ یک از ساکنین این مجتمع مسکونی آسیبی نرسیده و همگی در سلامت کامل هستند. 

گفتنی است؛ هم اکنون آتش‌نشانان در حال تهویه و رفع دودگرفتگی طبقات این مجموعه مسکونی هستند و علت دقیق وقوع این آتش‌سوزی توسط کارشناسان آتش‌نشانی مشهد در دست بررسی است.