استرالیا: از تنش با ایران اجتناب کنید!

گروه جهان الف،   3980627023

نخست‌وزیر استرالیا بامداد چهارشنبه خواستار اجتناب از هر گونه درگیری نظامی با ایران به بهانه حمله به آرامکو شد.

استرالیا: از تنش با ایران اجتناب کنید!

به گزارش فارس، نخست‌وزیر استرالیا بامداد چهارشنبه خواستار اجتناب از هر گونه درگیری نظامی با ایران به بهانه حمله به آرامکو شد. 

«اسکات موریسون»، نخست‌وزیر استرالیا همچنین فضاسازی‌ها در خصوص احتمال اقدام نظامی آمریکا علیه ایران به بهانه حملات اخیر به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را رد کرد.  

موریسون که قرار است به زودی در یک سفر رسمی برای دیدار با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روانه واشنگتن شود، درباره پیام توئیتری اخیر ترامپ که از آن تعبیر احتمال اقدام نظامی علیه ایران شده گفت: «بیانیه آمریکا بیانیه‌‌ای درباره توان این کشور [برای اقدام علیه ایران] بود، نه لزوماً قصد آن. بنابراین من فکر می‌کنم ما در این حوزه باید با احتیاط و با حساسیت عمل کنیم.»

دونالد ترامپ بعد از آنکه «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا مستقیماً ایران را به نقش‌آفرینی در حمله به آرامکو متهم کرد در توئیتی نوشته بود آمریکا «آماده شلیک» برای پاسخ دادن به عاملان این حمله است.

عده‌ای این توئیت ترامپ را به احتمال اقدام نظامی آمریکا علیه ایران تعبیر کردند، اما یک مقام ارشد آمریکایی روز بعد، با ارائه توضیحاتی از تهدید نظامی ایران عقب‌نشینی کرد.