یک زن فرانسوی رئیس بانک مرکزی اروپا شد

گروه جهان الف،   3980626205

پارلمان اروپا روز سه شنبه "کریستین لاگارد" فرانسوی را به عنوان رئیس بانک مرکزی اروپا برگزید.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از استراسبورگ، نمایندگان پارلمان اروپا در نشست امروز (سه شنبه) خود با  ۳۹۴ رای موافق در برابر ۲۰۶ رای مخالف و ۴۶ رای ممتنع، لاگارد را به عنوان رئیس بانک مرکزی اروپا انتخاب کرد.

با این انتخاب، لاگارد فرانسوی از اول نوامبر (۱۰ آبان) به عنوان رئیس بانک مرکزی اروپا، جانشین «ماریو دراگی» ایتالیایی می شود.

شورای اروپا پیشتر وی را برای تصدی این سمت به پارلمان اروپا پیشنهاد داده بود.
این رای گیری که پشت درهای بسته صورت گرفت از این جهت با اهمت است که این تغییرات، در بحبوبه اختلافات در این موسسه پولی و پس از آغاز مجدد یک برنامه گسترده خرید بدهی توسط دراگی در پنجشنبه گذشته صورت می‌گیرد، برنامه‌ای که آلمان به آن اعتراض دارد.

رهبران اروپا اوایل ماه آگوست لاگارد رئیس پیشین صندوق بین المللی پول را به عنوان جانشین «ماریو دراگی» رئیس بانک مرکزی اروپا انتخاب کردند که با پذیرش لاگارد و استفعای وی از ریاست صندوق بین المللی پول مواجه شد.

لاگارد از سال ۲۰۱۱ تاکنون ریاست صندوق بین المللی پول را برعهده داشته است. وی نخستین زنی است که مسوولیت یورو و سیاست های پولی منطقه یورو را عهده دار می شود.

او سال گذشته برای ریاست بانک مرکزی اروپا پاسخ منفی داده بود، اما سپس نامزدی برای این پست را به عنوان "افتخار" توصیف کرد.