سخنگوی وزارت خارجه: هیئت سیاسی طالبان با مقامات ایران گفتگو کردند

گروه سیاسی الف،   3980626124 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هیئتی سیاسی از گروه طالبان با سفر به کشورمان در خصوص آخرین تحولات جاری در افغانستان با مقامات ذیربط ایرانی گفتگو و تبادل نظر کردند.

سخنگوی وزارت خارجه: هیئت سیاسی طالبان با مقامات ایران گفتگو کردند

به گزارش الف، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص سفر هیاتی از گروه طالبان افغانستان به ایران، ضمن تایید این خبر اظهار داشت: اخیرا و در چارچوب رایزنی‌های فراگیر جمهوری اسلامی ایران با همه طرف‌ها در افغانستان هیئتی سیاسی از گروه طالبان با سفر به کشورمان در خصوص آخرین تحولات جاری در افغانستان با مقامات ذیربط ایرانی گفتگو و تبادل نظر کردند.

** گفتنی است شب گذشته، برخی منابع خبری اعلام کرده بودند اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر پس از سفر به مسکو عازم تهران شده تا با مقامات کشورمان پیرامون مذاکرات صلح افغانستان به گفتگو بنشینند.

اعضای دفتر سیاسی طالبان در تهران با برخی مقامات وزارت امور خارجه و همچنین مقامات سیاسی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرده‌اند.

روند صلح، مذاکرات بین‌الافغانی و توقف مذاکرات صلح میان طالبان و آمریکا از جمله موضوعات مورد بحث میان اعضای دفتر سیاسی طالبان و مقامات جمهوری اسلامی ایران بوده است.