خبر وزیر علوم از بازگشت بسیاری از دانشجویان ایرانی تحصیل‌کرده در خارج

گروه اجتماعی الف،   3980625238

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از بازگشت بسیاری از دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کردند به دلیل وجود بازار کار به کشور خبر داد.

به گزارش مهر، منصور غلامی شامگاه دوشنبه در نشست با استادان دانشگاه نوشیروانی بابل اظهار داشت: بسیاری از دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می کردند به کشور برگشتند؛ چون زمینه کاری وجود داشته است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان این که حضور در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل باعث خوشحالی و خوشبختی است اظهار داشت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دانشگاهی جوان، مستقل و پویاست که هم محیط زیبا، فضای طبیعی و جذاب و روح افزا دارد و هم دارای منابع انسانی توانمند با حسن معاشرت قابل توجه است.

دکتر غلامی افزود: موفقیت های اعجاب انگیز این دانشگاه مبین نسبت عملکرد منایع انسانی است و من جزو وظایف اخلاقی می دانم که از زنده یاد نوشیروانی تقدیر کنم زیرا که بانی کار خیر و مروج فرهنگ نیکوکاری در بین مردم است و مطمئنا نیات خیرخواهانه اش در رقم زدن افتخارات و دستاوردهای دانشگاه تأثیر بسزایی دارد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری به منابع محدود اشاره کرد و گفت: مدیریت مالی در این شرایط بسیار سخت و حساس است زیرا نگرانی های مالی در همه جا وجود دارد ودر این شرایط باید به کاهش وابستگی به بودجه دولت فکر کنیم.

وی تاکید کرد: در دانشگاه های فنی و صنعتی باید پنجره های امید بخش به روی دانشجو باز کنیم.

دانشگاه نوشیروانی در لیست ۱۰ دانشگاه معتبر ایران

جواد واثقی امیری رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز افزود: این دانشگاه دارای منابع انسانی نخبه با پتانسیل علمی بالاست که با تلاش های مستمر و پژوهش های کاربردی موفق به کسب رتبه های برتر در کشور و دنیا شدند.

واثقی امیری پایان موفقیت آمیز پروژه بین المللی فارمر، قرار گرفتن نام دانشگاه در لیست ۱۰ دانشگاه معتبر ایرانی در وزارت علوم کشور عراق، پذیرش بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در نخستین سال کسب مجوز جذب، انتخاب دانشگاه به عنوان قطب علمی فناوری نانو در آب، انعقاد بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال قرارداد پژوهشی تا کنون و کسب رتبه نخست در بین دانشگاه های کشور بر اساس نظام رتبه بندی جهانی تایمز، سایماگو و شانگهای را جزو پاره ای از افتخارات دانشگاه برشمرد و گفت: اصلاح سرفصل دروس با در نظر گرفتن مهارت آفرینی، پذیرش دانشجو در راستای کیفی سازی، توجه جدی به کارآموزی و انعقاد قرارداد با سازمان فنی حرفه ای استان در این راستا، توجه به جذب اعضای هیئت علمی توانمند، متخصص و متعهد از جمله کارها در حوزه آموزشی است و در حوزه فرهنگی به برگزاری اردوهای جهادی و راهیان نور، کرسی های آزاداندیشی و هم اندیشی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با کارکنان و دانشجویان اشاره کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن بیان این که در حوزه اداری مالی همواره سعی بر صرفه جویی در هزینه ها و افزایش منابع در حوزه پژوهشی و جلب کمک های مردمی است اظهار داشت: مشکل دانشگاه ما کمبود فضای فیزیکی، عدم وجود اعتبار لازم و عدم تخصیص مناسب است.

سند اسلامی شدن دانشگاهها مورد توجه قرار گیرد

 در ادامه حجت الاسلام حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که رمز عاقبت به خیری انسان را در محبت به سیدالشهدا و زیارت ایشان برشمرد به برنامه آمایش آموزش عالی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است اشاره کرد و  گفت: کار جدی ای در این زمینه صورت نگرفت.

وی در خصوص سند اسلامی شدن دانشگاه ها گفت: به فرموده مقام معظم رهبری اسلامی کردن دانشگاه ها به مفهوم یک تحول بنیادین است و به عنوان مطالبه نظام و بر اساس اولویت بندی باید توجه جدی شود و ارزیابی دانشگاه ها بر اساس این سند صورت بگیرد.