ثبت نام ‌طرح‌ بیمه سلامت اتباع خارجی

گروه سلامت الف،   3980625200 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: ثبت نام ‌طرح‌ بیمه سلامت اتباع خارجی در ‌قزوین آغاز شد.

به گزارش مهر، بهمن عشایری در این باره گفت: در حال حاضر با اقدامات انجام شده ارائه خدمات درمانی به پناهندگان برای پنجمین سال متوالی همچنان ادامه دارد و این روند تداوم خواهد داشت. عشایری تصریح کرد: در راستای ادامه خدمات درمانی پناهندگان جمعی حاضر در کشور و استان و بر اساس تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان بیمه سلامت ایران، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و کمیساریای عالی پناهندگان برای پنجمین سال پیاپی، تمامی اتباع و مهاجرین خارجی معرفی شده از طرف وزارت کشور که دارای کارت آمایش و هویت معتبر هستند تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین یادآورشد: تلاش می کنیم تا اجرای طرح پوشش بیمه سلامت پناهندگان در استان قزوین به بهترین نحو اجرایی شود.

وی افزود: تمامی اتباع افغانستانی و عراقی دارای کارت آمایش و هویت باید برای ثبت نام بیمه سلامت به یکی از شعب دفاتر پیشخوان دولت که دارای گیشه بیمه سلامت است مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی بیان کرد: بیماران خاص و پناهندگان آسیب پذیرمی توانند به طور رایگان بیمه دفترچه بیمه سلامت خود را دریافت کنند و در بیمارستان های دولتی تحت درمان قرار گیرند و مابقی اتباع خارجی نیز مطابق دستورالعمل های ابلاغی به دفاتر پیشخوان روند ثبت نام را طی کرده تا دفترچه‌ درمان آنان از طرف بیمه سلامت صادر شود.

عشایری اظهار داشت: تحت حمایت قرار دادن اتباع و مهاجرین خارجی در کشور کار بسیار مهم و بزرگی است که در حال انجام است در حالی که ایران اولین کشور دنیاست که بیمه درمانی و حمایت‌های بیمه‌ای را با این گستردگی برای پناهندگان اجرا می کند که ارزشمند است.

عشایری گفت: اتباع خارجی می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت استان قزوین در دو مقطع زمانی از اول تا ۱۰ مهرماه و در مرحله دوم از اول تا ۱۰ دی ماه با همراه داشتن مدارک لازم برای ثبت نام و دریافت کارت سلامت اقدام کنند.