سعودی‌ها به دنبال تعویق در عرضه اولیه سهام آرامکو

گروه جهان الف،   3980625192

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد مقامات سعودی به دنبال به تعویق انداختن عرضه اولیه سهام شرکت آرامکو هستند.

به گزارش فارس به نقل از وال استریت ژورنال، حمله به تاسیسات شرکت آرامکوی عربستان در منطقه البقیق این کشور توسط یمنی‌ها باعث شده که مقامات این شرکت به فکر به تعویق انداختن عرضه اولیه سهام آن بیفتند.

در واقع این حمله عامل خطر یا ریسک جدیدی را برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواستند سهام آرامکو را خریداری کنند، ایجاد کرده است.

به گفته منابع آگاه شرکت آرامکو پیش از این حمله در حال برنامه‌ریزی برای عرضه اولیه سهام خود در دو مرحله بود و امیدوار بود که در مرحله اول بخشی از سهام آرامکو را در بورس داخلی عربستان و در مرحله دوم در بورس‌های خارجی عرضه کند.

عرضه اولیه سهام شرکت سعودی به  دلیل ابهام در ارزش واقعی آن و احتمالا نحوه و عایدی آن برای شرکت‌های بورس خارجی بارها به تعویق افتاده است.

حمله دو روز پیش یمنی‌ها در واقع یک عامل خطر یا تهدید سرمایه‌گذاری را پدید آورده کهعملا شرایطی بسیار غیرمعمول را در عرضه اولیه سهام این شرکت ایجاد کرده است. 

وجود احتمال عملیات‌های بیشتر که می‌تواند به کاهش تولید، درآمد و سود آرامکو منجر شود یکی از ابعاد تهدید علیه آرامکوست و تهدید دیگر این است که این حملات اعتماد سرمایه‌گذاران برای خرید سهام آرامکو را نیز به خطر می‌اندازد.