حضور ۱۱۰ طلبه مبلغ جهادی در مناطق محروم

گروه فرهنگی الف،   3980625159

پنجاهمین اردوی موسسه جهادی تبلیغی بلاغ مبین (مدرسه علمیه امام خمینی)، در مناطق محروم استان چهارمحال و خوزستان با حضور ۱۱۰ طلبه جهادگر به مناسبت ایام محرم برگزار شد.

حضور ۱۱۰ طلبه مبلغ جهادی در مناطق محروم

به گزارش الف به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، هدف اردوهای جهادی بیدار کردن و ترویج فرهنگ "ما می‎توانیم" در دل محرومیت‎ها است و فقر فرهنگی در مناطق روستایی بیداد می‎کند باید  کار های جهادی در این زمینه انجام شود. اردوهای جهادی زمینه ای را فراهم کرده تا طلاب با مناطق محروم و سختی هایی که یک طلبه در دوران تبلیغ با آنان مواجه می شود را درک کنند و برای حل آنان راهکارهایی پیدا کنند. طلاب و روحانیون جهادگر در روستاها و مناطق محروم اقدامات مختلفی انجام می‌دهند و این نشان‌دهنده پیوند ناگسستنی مردم و روحانیت است.

حجت‌الاسلام حسن مرادی مسئول مؤسسه جهادی تبلیغی بلاغ المبین اظهارداشت: مؤسسه جهادی تبلیغی بلاغ المبین متشکل از جمعی از طلاب استان قم و تهران است که از سال ۱۳۸۳ در منطقه بازفت و اندیکا واقع در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت تبلیغی و جهادی است.

تعمیر و زیباسازی ۲ مدرسه روستایی، اجرای تعزیه و سرود، فعالیت های زیست محیطی در تفرج گاه تاراز، راه اندازی ایستگاه صلواتی، اعزام پنجاه مبلغ برای اقامه عزای سیدالشهدا(علیه السلام) در روستاها و فضاهای عشایری از جمله خدمات طلبه های جهادگر این موسسه جهادی بود.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ نفر اعضای گروه همه طلبه هستند، افزود: طلبه‌های پایه یک و دو که جوان‌تر هستند کار‌های عمرانی را انجام می‌دهند و طلاب پایه‌های ۵ به بالا کار‌های فرهنگی، تبلیغی را انجام می‌دهند همچنین برخی از طلاب در مناطق عشایری اقدام به اجرای برنامه روضه خوانی، سخنرانی و بیان احکام شرعی و مسئله می‌کنند.

مرادی در پایان با اشاره به اینکه امسال اولین سالی است که اداره کل تبلیغات اسلامی میزبان این گروه تبلیغی، جهادی است، گفت: همه ساله قبل از شروع طرح یک همایش آموزشی با عنوان طلیعه جهاد با هدف تشریح برنامه‌ها و آشنایی طلاب با منطقه برگزار می‌کنیم و امسال هم این همایش در اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.