ابداع داروی ضدآلرژی جدید برای کودکان

گروه سلامت الف،   3980625039

حساسیت به بادام زمینی و ترکیبات مشابه یکی از مشکلات متداول در برخی کودکان است که برای اولین بار یک داروی ضدآلرژی بلعیدنی مناسب برای حل این مشکل به تایید رسیده است.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، تا به امروز روش های مختلفی برای درمان حساسیت به بادام زمینی در کودکان ابداع شده که هیچ یک موفقیت کامل نداشته، اما یک داروی جدید که به تایید سازمان غذا و داروی امریکا رسیده، امیدواری ها به حل این مشکل را افزایش داده است.

انتظار می رود این داروی ضدآلرژی و حساسیت تازه تا سال آینده به بازار بیاید، اما هنوز در مورد اینکه داروی یادشده تاثیری درازمدت دارد یا تنها برای مدت کوتاهی مشکل آلرژی کودکان را حل می کند، تردیدهای جدی وجود دارد.

کار تولید داروی مذکور که Palforzia یا AR101 نام دارد از چند سال قبل آغاز شده و کار اصلی این دارو حساسیت زدایی از دهان است از طریق استفاده از برخی مواد خاص ضدآلرژی است. کپسول های این دارو حاوی نیم میلی گرم مواد حساسیت زدا خواهند بود که عوارض جانبی برای کودکان ایجاد نمی کنند.

گفته می شود نمونه های دیگری از این دارو نیز ممکن است در آینده برای رفع آلرژی نوجوانان و حتی بزرگسالان تولید شود. در آزمایش هایی که بر روی داروی جدید انجام شده، 83 درصد از مصرف کنندگان واکنش های مثبت از خود نشان داده اند.