روحانی: حضور آمریکایی‌ها در سوریه، غیرقانونی و مداخله‌جویانه است

گروه جهان الف،   3980624200

رئیس جمهور گفت: حضور آمریکایی‌ها در سوریه تجاوزگرانه، غیرقانونی و مداخله‌جویانه است که همواره این بخش از منطقه را ناآرام نگه داشته است.

روحانی: حضور آمریکایی‌ها در سوریه، غیرقانونی و مداخله‌جویانه است

به گزارش فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز پیش از سفر به آنکارا به منظور شرکت در پنجمین نشست اجلاس سه جانبه سران ایران روسیه و ترکیه در فرودگاه مهرآباد تهران، گفت: این اجلاس؛ اجلاس سه جانبه در ترکیه است و این پنجمین اجلاس سران سه کشور در رابطه با مسئله سوریه است.

وی ادامه داد: برای هر سه کشور مسئله امنیت منطقه حائز اهمیت است. هر سه کشور از کشورهایی هستند که در همین منطقه و در همسایگی سوریه زندگی می کند و آنچه که مهم است اینکه الان قریب به ۹ سال است که مردم سوریه با مشکلات فراوان در برابر تروریست‌ها و حامیان آنها مواجه هستند.

روحانی خاطرنشان کرد: این ۳ کشور ضامن آتش بس در سوریه هستند و اکثریت مردم سوریه تحت پرچم حاکمیت سوریه هستند اما هنوز بخش هایی در اشغال تروریست ها است. در منطقه ادلب هنوز تروریست ها حضور دارند و ادامه جنگ با تروریست‌ها در منطقه ادلب ضرورت دارد.

رئیس جمهور تاکید کرد: حضور آمریکایی‌ها حضوری تجاوزگرانه، غیرقانونی و مداخله‌جویانه در سوریه است که همواره این بخش(ادلب) از منطقه از سوریه را ناآرام نگه داشته است. مداخلات و تجاوزات رژیم صهیونیستی و حمایت آنها از تروریست ها و حملات رژیم صهیونیستی به مردم سوریه و زیرساخت‌های این کشور جزو نگرانی‌های منطقه و این سه کشور است.