آمریکا بشدت نگران پیشرفت فضایی ایران است

گروه سیاسی الف،   3980624190 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه آمریکایی یو اس اس تودی-: دورنمای برنامه فضایی ایران موفقیت آمیز است

آمریکا بشدت  نگران پیشرفت فضایی ایران است

به گزارش الف روزنامه آمریکایی یو اس اس تودی در مقاله ای به نگرانی های آمریکا از موفقیت برنامه فضایی ایران اشاره کرد و نوشت : به همین دلیل آمریکا بلافاصله نهادهای تحقیقات فضایی ایران را تحریم کرد .

یو اس اس تودی می‌نویسد:در 29 اوت امسال، ایران برای سومین بار در پرتاب ماهواره شکست خورد. هرچند ناهید 1 از زمین بلند نشد اما واکنش واشنگتن به این پرتاب ناموفق قابل ملاحظه بود ... تنها چند روز بعد، دولت ترامپ به طور رسمی سازمان فضایی ایران و دو نهاد تحقیقاتی مرتبط را در لیست تحریم ها قرار داد. آن راکت از زمین بلند نشد، پس نگرانی ها بابت چیست؟ پاسخ این سوال را می توان در برنامه ی راهبردی ایران و خطر بالقوه ای که این برنامه ممکن است برای غرب داشته باشد، جستجو کرد.


ایران در دو دهه ی گذشته فعالیت های قابل ملاحظه ای در صنعت فضایی داشته و در سال 2005 با پرتاب موفقیت آمیز ماهواره ی شناسایی – سینای 1- از پایگاه موشکی روسیه عملا وارد "مرز نهایی " شد. از آن زمان به بعد، ایران چندین پرتاب فضایی را تجربه کرده که از دورنمای برنامه ی فضایی موفقیت آمیزش خبر می دهد.

 پیشرفت در پرتاب ماهواره به فضا می تواند پیشران فعالیت های موازی در صنعت موشکی باشد. چندین سال سرمایه گذاری بی وقفه، ایران را به یکی از پیشرفته ترین قدرت های موشکی خاورمیانه بدل کرده . همچنین براساس جزئیات توافق هسته ای سال 2015 با آمریکا و دیگر قدرت های 5 + 1، جمهوری اسلامی از دست بازتری نسبت به گذشته برای پیشبرد نیروی موشکی اش برخوردار است.

فعالیت های ایران در برنامه های فضایی اش به جمهوری اسلامی دسترسی راهبردی بیشتری می دهد. زیر ساختهای مشترک در فن آوری های پرتاب فضا (SLV) مانند فناوری های توسعه یافته توسط برنامه فضایی ایران ، و موشكهای بالستیک، همان محوری است که دولت آمریکا را نگران و تحریمهای این حوزه را تنگ تر کرده است .