فرزند خود را به یک کارآفرین میلیونر تبدیل کنید

گزارش بازرگانی،   3980624128

گاهی کودکان ایده های بسیار شگفت انگیزی دارند. در واقع، محصولاتی مانند: گوش گیر (برای کاهش شنیدن صدای اطراف)، بستنی یخی، و تشک پرش درجا، همه توسط کودکان کارآفرین اختراع شده اند.

آموزش میلیونر شدن: چگونه به فرزندان خود بیاموزیم که مانند یک کارآفرین فکر کنند؟

به گزارش  Forbes، ارزش دارایی های وارت بافت ۸۱٫۷ میلیارد دلار است. حتی او نیز کار خود را از کودکی با فروش آدامس در درب منازل آغاز کرده است.

حتی اگر فرزند شما قرار نیست که Buffett یا Mark Zuckerberg بعدی باشد، بهتر است که او را تشویق کنید تا طرز فکر یک کارآفرین را داشته باشد. این کار سبب خواهد شد که مهارتهای لازم در زندگی و دروس مهم مالی را یاد بگیرد.

به گفته  Thomas Henske، برنامه ریز مالی و یکی از مشاوران Lenox در نیویورک: به عنوان والدین، در زیر سقف خانه شما، فرصت های باورنکردنی دارید که به کودکان خود در مورد پول و کارآفرینی آموزش دهید.

کودکان مثل اسفنج هستند. اگر آنها را در معرض طوفان فکری و ساخت نمونه اولیه قرار دهید، آنها سریع یاد می گیرند. آنها در این کار به طور کاملا طبیعی تبحر دارند.

با تبدیل شدن به یک کارآفرین، حتی اگر صرفا فروش لیموناد باشد، یا راه اندازی یک تجارت، یا توسعه یک اپلیکیشن موبایل، کودکان می توانند برنامه ریزی مالی، پس انداز کردن، هزینه کردن و سرمایه گذاری را یاد بگیرند.

این مقاله هم میتواند برای شما جالب باشد: عقیده عجیب وارن بافت و بیل گیتس درباره زندگی!

 

آموزش کارآفرینی

به گفته Henske، که برنامه مالی کودکان هوشمند را ایجاد کرده است: "این کار سبب می شود که ارزش پول را بیشتر درک کنند." "زمانی که پول درآوردن سخت تر باشد، نگهداشتن اش هم سخت تر می شود."

Don Bossi، رئیس FIRST، یک سازمان غیرانتفاعی است که به پرورش نوآوری توسط دانشجویان K-12 در زمینه های علمی، فناوری، مهندسی و ریاضی (STEM) می پردازد. به گفته او:"شکست بخشی از روند یادگیری است و به آنها کمک می کند تا با تفکر نقادانه آشنا شوند.

به گفته او: "اگر آنها چیزی را امتحان کردند و شکست خوردند، به جای اینکه اجازه دهید آن را کنار بگذارند، آنها را پرورش دهید."

می توانید بپرسید: "از این کار چه چیزی یاد گرفتی؟ چه کاری برای بهتر شدن آن می توانی انجام دهی؟ "

کارهای دیگری هم وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید تا کودکان خود را برای تبدیل شدن به یک کارآفرین ترغیب کنید. تا در این پروسه، نسبت به پول باهوش تر عمل کنند.

پرورش خلاقیت

خبر خوب این است که کودکان خودشان ذهنی خلاق دارند.

به گفته Bossi: "همزمان با بزرگ شدن، خلاقیت در آدم ها از بین می رود."

او در ادامه می گوید: "کودکان محدود به آنچه که می دانند یا تاریخ به آنها می گویند، نیستند." آنها از اشتباه کردن نمی ترسند.

Henske نیز با این صحبت موافق است و می گوید، افراد بزرگسال ترجیح می دهند که گروهی فکر کنند. "کودکان از این نمی ترسند که به آنها گفته شود ایده ای که دارند، احمقانه است. آنها از شکست خوردن نمی ترسند."

پس اگر فرزند شما ایده خوبی دارد، در مورد آن کنجکاو شوید و به پرورش آن کمک کنید. حتی اگر ایده او "جاسوسی" باشد.

"لحظه ای که شما شروع به خفه کردن خلاقیت آنها کنید، اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و شروع به تفکر گروهی می کنند."

  

طوفان مغزی

آیا کودک شما به این فکر است که کاری را برای پول در آوردن شروع کند؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که از او بپرسید که چه کاری می توانند انجام دهند تا این اتفاق بیافتد. با این کار طوفان مغزی را آغاز می کنید.

به گفته Henske: "بعضی کودکان می گویند ما می توانیم برگ های باغچه را جمع کنیم"، یا "من می توانم تخت ها را مرتب کنم". اینجاست که شما باید بپرسید آیا می توانی از این کار کسب درآمد کنی؟ Henske می گوید، بهتر است که طوفان مغزی با یک الگوی ذهنی انجام شود. این کار می تواند به راحتی برداشتن مداد و کاغذ یا استفاده از اپلیکیشن های آنلاین مثل mindmeister.com باشد.

به عنوان مثال ، پسر ۱۵ ساله او، به سراغش آمد تا از او پول بگیرد، چرا که تا سن ۱۶ سالگی هنوز نتوانسته بود کاری برای خودش پیدا کند. کاری که او کرد این بود که از او خواست تا ایده ای پیدا کند که بتواند از طریق آن درآمد کسب کند. اکنون پسرش مشغول برنامه ریزی و توسعه یک اپلیکیشن است که از طریق آن نوجوانان با همسایگان لینک می شوند. از طریق این اپلیکیشن نوجوانان متوجه می شوند، همسایه ها برای انجام چه کارهایی به کمک نیاز دارند.

به گفته او: "فرصت های بسیار خوبی برای والدین وجود دارد. فقط کافی است که به آنها آگاهی پیدا کنید آنها را پرورش دهید."

پیدا کردن مربی

کودکان دوست ندارند که همیشه از والدین خود مشاوره بگیرند.

به گفته هانس: "اگر نام شما مادر یا پدر است، احتمالا از نظر بچه هایتان چیزی نمی دانید، تا زمانیکه آنها ۳۰ ساله شوند."

"به همین دلیل مهم است که برای فرزندتان مربیانی پیدا کنید که بتوانند به آنها در کارآفرین شدن کمک کنند. مربی می تواند یک تاجر محلی، یک دوست خانوادگی یا یک متخصص در این زمینه باشد.

برای کمک به معرفی ایده خود، کودک شما حتی می تواند یک نمونه اولیه را بسازد و آن را برای نمایش به متخصصان محلی ارائه دهد. این حتی می تواند به موفقیت طولانی مدت منجر شود.

تحقیق بازار

اگر فکر می کنید که ایده کودک شما این قابلیت را دارد که به یک کسب و کار تبدیل شود، اول باید در بازار تحقیق کنید. از این طریق شما فضای رقابی را تحلیل می کنید. پس از آن باید برای آن یک مدل تجاری برنامه ریزی کنید و اگر ایده ساخت یک محصول است باید بررسی کنید که هزینه ساخت آن چقدر می شود.

به گفته Bossi: "اگر همه چیز خوب به نظر بیاید، آن زمان کودک شما می تواند در مورد جذب سرمایه گذار صحبت کند. در این زمان این امکان وجود دارد که ایده از نمونه اولیه به تولید انبوه و و حتی یک استارت آپ واقعی تبدیل شود."

آموزش مهارت های زندگی

همزمان با اینکه کودک خود را تشویق می کنید تا کارآفرین باشد و کسب و کار خود را راه اندازی کند، باید در مورد سودآوری و پرداخت مالیات نیز با او صحبت کنید.

می توانید از آنها بخواهید که در مورد کارآفرینان مشهور مطالعه کنند. اما آنها را به هیچ کاری مجبور نکنید.

هانسک هشدار می دهد: "هیچ کاری را به زور انجام ندهید. به عنوان والدین او، سعی نکنید تا از روش زور استفاده کنید. اینکه بخواهید کودک خود را بنشانید و در عرض ۵ ساعت به او آموزش دهید چگونه یک کارآفرین شود، اصلا درست نیست. در عوض، باید این طرز فکر را به آهستگی به او آموزش دهید." حتی آموزش این موضوع می تواند گاهی چند هفته به طول انجامد.

حرف آخر

اگر شما برای آموزش و راهنمایی کودکان خود، زمان بگذارید، آنها حرف شما را می بلعند.

به گفته Bossi: "کودکان مثل اسفنج هستند." "وقتی آنها را در معرض چیزهایی مانند طوفان مغزی و نمونه سازی اولیه قرار دهید ، آنها سریع یاد می گیرند."

"آنها تقریبا به طور طبیعی این کار را انجام می دهند.

به گفته Henske: "اگر ما به فرزندان خود کارآفرینی یاد ندهیم، که به معنای داشتن ایده و کنترل سرنوشت  آنهاست. آنها درگیر اولین شغلی می شوند که استخدام می شوند و پس از آن دیگر همه چیز از دست رفته است."

 

در انتها توصیه می کنیم برای مطالعه مقالات آموزشی در حوزه کارآفرینی، تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ به سایت virlan.com مراجعه کنید.