آیت‌الله مکارم: دشمن همه توان خود را برای اختلاف‌افکنی در اسلام بکار گرفته

گروه سیاسی الف،   3980624101

مرجع تقلید شیعه گفت: دشمن همه تلاش خود را برای بهم زدن وحدت مسلمانان و اختلاف افکنی بین شیعیان و اهل سنت بکار گرفته است.

آیت‌الله مکارم: دشمن همه توان خود را برای اختلاف‌افکنی در اسلام بکار گرفته

به گزارش ایسنا، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین رمضانی ـ رییس جدید مجمع جهانی اهل بیت(ع) ـ با تبریک انتصاب وی به این مسوولیت مهم، تصریح کرد: شما بحمدلله با این عرصه آشنا هستید و به خوبی به لوازم و اقتضائات آن واقفید، امیدواریم بتوانید در این مسئولیت منشا خیر باشید.

وی در ادامه همگرایی، همدلی و اتحاد مسلمانان و به ویژه پیروان مکتب اهل بیت(ع) را امری مهم خوانده و تاکید کرد: در شرایطی که دشمن همه تلاش خود را برای بهم زدن وحدت مسلمانان و اختلاف افکنی بین شیعیان و اهل سنت بکار گرفته است، در کنار هم بودن مسلمانان و پیروان اهل بیت(ع) تاثیر زیادی دارد.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: رییس جدید مجمع جهانی اهل بیت در این عرصه تجارب خوبی دارد و باید از این تجارب استفاده کند اما به این مقدار نباید بسنده کرد و با تشکیل اتاق فکری طرح‌های ابتکاری باید مطرح شود.

این مرجع تقلید شیعه بیان کرد: خوشبختانه شیعه سرمایه‌های ارزشمندی همچون عاشورا، اربعین، غدیر و امثال اینها را دارد، روی این سرمایه‌ها می‌توان تکیه کرد و همه ظرفیت‌ها را برای اتحاد و همگرایی بیشتر مسلمانان و بویژه پیروان مکتب اهل بیت(ع) بسیج کرد.

وی ادامه داد: عاشورا و اربعین در سرتاسر جهان گسترش خوبی پیدا کرده است، اما از جنبه‌های فرهنگی آن نباید غفلت شود؛ در این عرصه نیاز به کار و برنامه‌ریزی بیشتر احساس می‌شود، مجمع جهانی اهل بیت(ع) می‌تواند در این عرصه اتاق فکری را تشکیل دهد و جنبه‌های فرهنگی اربعین و عاشورا را مورد توجه قرار دهد.