وزیر علوم: مشکلات دانشگاه‌ها بزودی کمتر می‌شود

گروه اجتماعی الف،   3980624086 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مشکلات دانشگاه‌ها با اتفاقات خوبی که در آینده نزدیک رخ می‌دهد، کمتر می شود.

وزیر علوم: مشکلات دانشگاه‌ها بزودی کمتر می‌شود

به گزارش ایرنا، منصور غلامی امروز - یکشنبه - در همایش روسای دانشگاه ها که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، افزود: مدیریت آموزش عالی در شرایط خاص زمانی و ویژه قرار گرفته است که ایجاب می کند در این دوره به مسیرهای جدید مدیریت ازجمله توجه به خواسته ها و نیازهای مطرح شده و انتظارات توجه داشته باشیم.

وی مدیریت در دانشگاه‌ها را بخش ویژه ای از مدیریت در کشور توصیف کرد و ادامه داد: با مجموعه پویا و فعال در تمام ساعات شبانه روز اعم از بخش های آموزشی و پژوهشی روبرو هستیم.

وزیر علوم اظهار داشت: دانشگاه ها و مراکز علمی کشور جایگاه خودشان را در کشور پیدا کرده اند هر چند گاهی نقدهایی می شود و ممکن است با پاسخِ رد این نقدها روبرو شویم یا حتی بخواهیم برخورد کنیم  اما پشت هر نوع نقد، ایده ای است.

غلامی همچنین گفت: یاس و ناامیدی که برخی جریان ها در فضای دانشگاه ها منتشر می کنند برای دانشجویان آسیب زا است.

وی تاکید کرد که ما وظیفه داریم از کلاس ها و نشست هایی که به مناسبت های مختلف با دانشجویان تشکیل می شود، استفاده کرده و امیدواری به آینده را در دانشجویان بیشتر کنیم، چرا که باعث می شود ذهن خلاق جوانان فعال‌تر عمل کند و در همکاری های تحقیقاتی منشاء اندیشه های جدید شود.

وزیر علوم در ادامه سخنان خود به فعالیت های دانشگاه ها اشاره و خاطرنشان کرد: در فهرست اسامی دانشگاه هایی که به عنوان دانشگاه های همکار در پروژه های دستگاه های اجرایی وجود دارد اسامی بسیاری از دانشگاه های جوان را شاهدیم.

غلامی همچنین گفت: انتظار می رود دانش آموختگان در جامعه روی پای خود بایستند و توانمندی بیش از پیش داشته و صاحب مهارت در سطح جامعه برای اشتغال باشند.

وی یکی از بخش هایی را که از امیدواری جامعه دانشجویی و سلامت آنها حفاظت می کند، بخش فرهنگی دانست و گفت: چرا که ممکن است برخی جریان ها و گروه های مخالف توفیق دانشگاه ها، انحرافاتی ایجاد کنند.

وزیر علوم تاکید کرد: روسای دانشگاه ها می توانند با مدیریت صحیح حمایت هایی در این حوزه داشته باشند به خصوص در زمان های خاص از تحصیل این حمایت ها مهم و تاثیرگذار است و در همین مقاطع اگر حمایت ها اتفاق بیفتد، محیط های دانشجویی فعال تر می شود.

غلامی ادامه داد: گسترش کمی دانشگاه ها به هیچ وجه در حال حاضر کشش و توجیه ندارد اما ضرورت و تاثیرگذاری رشته های جدید و بین رشته ای که تعریف می کنیم به معنای محدودیت برای دانشگاه ها نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نزدیکی شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: طبق هر سال دانشگاه ها درگیر تدارکات وسیع برای شروع سال تحصیلی جدید هستند که زحمات روسای دانشگاه ها قابل تقدیر و درک است.

وی همچنین گفت: اکثریت ما که در ستاد وزارت علوم حضور داریم در دوره هایی در دانشگاه ها نیز حضور داشتیم و این ایام را درک می کنیم و شرایط خاص زمان هم بخشی از امور را مشکل تر کرده است که با تلاش روسای دانشگاه ها و مدیریت دقیق و اتفاقات خوبی که در آینده نزدیک رخ می دهد این مسائل هم کمتر می شود.