روزنامه عربی: پوتین نتانیاهو را تهدید کرد

گروه جهان الف،   3980623173

یک روزنامه سعودی مدعی شد، رئیس‌جمهور روسیه اخیرا جلوی چند حمله رژیم صهیونیستی به سوریه را گرفته و حتی تهدید کرده مسکو، جنگنده‌های اسرائیلی را در صورت اقدام به حمله خواهد زد.

به گزارش «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه هفته گذشته وارد روسیه شد و با برخی مقامات این کشور از جمله رئیس‌جمهور «ولادیمیر پوتین»  دیدار کرد.

در همین ارتباط، روزنامه سعودی «ایندیپندنت عربی» به نقل از منبعی روس گزارش داد: علیرغم دیدار نتانیاهو و پوتین، اختلافات میان اسرائیل و روسیه درباره حملات تل‌آویو به اهداف ایرانی و غیره و در سوریه و عراق همچنان باقی است.

این روزنامه سپس مدعی شد:  روسیه اخیرا جلوی حملات اسرائیل به چند موضع وابسته به نظام سوریه را گرفته و تهدید کرده (در صورت انجام حمله رژیم اسرائیل) جنگنده‌های اسرائیلی را با جنگنده‌های روسی یا سامانه اس 400 ساقط می‌کند.

ایندیپندنت ادامه داد: این موضوع در برهه اخیر دو  بار اتفاق افتاد؛ در نهایت آگوست گذشته مسکو مانع حمله به مواضع ارتش سوریه در «قاسیون» شد، اسرائیل قصد داشت باتری موشک ها، دستگاه کنترل از راه دور و ردیاب سامانه اس 300 که سوریه از روسیه دریافت کرده بود، هدف قرار دهد. یک هفته بعد نیز روسیه جلوی حمله به مواضع سوریه در قنیطره را گرفت؛ قرار بود در این حمله تأسیسات حساس سوریه در لاذقیه هدف قرار بگیرد.

 

در ادامه این گزارش آمده، در پی این تحولات، نتانیاهو به سفر خود به روسیه سرعت داد تا پوتین را به «چشم‌پوشی از حملات اسرائیل علیه سوریه» قانع کند اما با جواب رد پوتین روبرو شد و وی اعلام کرد، روسیه اجازه هدف قرار دادن نیروهای «بشار اسد» یا سلاح‌هایی که روسیه به این کشور داد، نمی‌دهد.

بر اساس منابع آگاه صهیونیستی، نتانیاهو تلاش داشت که در راستای اهداف انتخاباتی خود دیدار با پوتین را مثبت جلوه دهد اما موفق نبود و این دیدار شکست خورد؛ اکنون تل‌آویو باید در محاسبات خود برای هدف قرار دادن مواضع در سوریه و عراق بازنگری کند.

بنا به این گزارش، منبع روسی مذکور در ادامه اعلام کرده: پوتین همچنین از اقدامات اخیر اسرائیل علیه لبنان نیز ابراز ناخشنودی کرده و گفته کشورش «تجاوز به حاکمیت لبنان» را مردود می‌داند، موضوعی که اسرائیلی‌ها قبلا از رئیس‌جمهور روسیه نشنیده بودند. چیزی در روابط روسیه و اسرائیل شکاف ایجاد کرده است؛ پوتین احساس می‌کند کسی در مسأله سوریه و لبنان وی را فریب داده و گذشتی در این مسأله در کار نخواهد بود. وی درباره عواقب تکرار هدف قرار دادن اهداف مذکور به نتانیاهو هشدار داده است.

رژیم صهیونیستی در سوم شهریورماه با دو پهپاد به ضاحیه بیروت تجاوز کرد و بر اساس گزارش روزنامه لبنانی «النهار» این پهپادها آماده عملیات ترور بودند. تل‌آویو در همین تاریخ حمله‌ای به سوریه داشت و در این حمله دو عضو حزب‌الله را به شهادت رساند.

در همان روز، یک پهپاد صهیونیستی دو خودروی لشکر 45 «الحشد الشعبی» در منطقه قائم در نزدیکی مرز سوریه و عراق را هدف قرار داد و چند تن از اعضای الحشد شهید شدند