واکنش ترامپ به استیضاح احتمالی‌اش در کنگره آمریکا

گروه جهان الف،   3980622097 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور آمریکا به برخی خبرها پیرامون احتمال استیضاحش در کنگره واکنش نشان داد.

واکنش ترامپ به استیضاح احتمالی‌اش در کنگره آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به خبرها پیرامون بررسی روند استیضاحش در کنگره این کشور واکنش نشان داد.

ترامپ در واکنش به خبرها پیرامون استیضاح در کنگره گفته است که چگونه رئیس جمهوری را استیضاح می‌کنید که وی به ایجاد احتمالی بزرگترین اقتصاد در تاریخ کشورمان کمک کرده است؟

به گفته ترامپ، دولت او بهترین آمار کاهش بیکاری، به خصوص در میان سیاه پوستان، اسپانیایی‌زبان‌ها و آسیایی‌ها و زنان را داشته است.

ترامپ همچنین با اعلام این که در حال حاضر آمریکا در زمینه استقلال انرژی در رتبه ۱ قرار دارد، افزود: ما رئیس جمهور را به دلیل انجام کارهای خوب استیضاح نمی‌کنیم. هیچگونه جلوگیری از اجرای عدالت و هیچگونه تبانی وجود نداشته است. فقط جنایت‌های خیانت‌کارانه انجام می‌گردد که توسط دموکرات‌ها رهبری می‌شود.

روز گذشته کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا با انجام اقدامات لازم برای تحقیقات پیرامون انجام استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور موافقت کرد.

بر این اساس یکی از مهمترین گام‌های مجلس نمایندگان برای استیضاح ترامپ به پیش رفت و رئیس جمهور آمریکا یک گام به استیضاح در کنگره نزدیک تر شد.

اقدام کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در حالی صورت گرفته که برخی از مهمترین سران دموکرات با استیضاح ترامپ همچنان مخالفند.

از سوی دیگر با وجود اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان، اما با توجه به تسلط جمهوری‌خواهان بر اکثریت کرسی‌های مجلس سنای این کشور، استیضاح ترامپ روند پچیده و دشواری را در پیش خواهد داشت.

پیشتر برخی منابع آمریکایی گفته بودند که روند احتمالی برای تحقیقات کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا با توجه به اتهامات وارد شده به ترامپ در جریان ارتباط با یکی از بازیگران فیلم‌های مستهجن و پرداخت حق السکوت خواهد بود.

در صورتی که مجلس نمایندگان موفق به تصویب کامل طرح استیضاح ترامپ شود، این درخواست به مجلس سنا خواهد رفت و مجلس سنا روند استیضاح را با طرح سوالاتی در جلسات علنی با رئیس جمهور آغاز خواهد کرد.