ترافیک اعصاب مردم را ضعیف می‌کند/ آلودگی هوا و شلوغ شهر‌ها عاملی موثر در نزاع خیابانی

گروه اجتماعی الف،   3980622027 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: ترافیک وآلودگی هوا با میزان پرخاشگری و کاهش آستانه تحمل افراد ارتباط مستقیمی دارد و این مسئله منجر به افزایش آمار نزاع می شود.

علی اسدی معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ارتباط اختلالات روحی و روانی با مسائلی مانند ترافیک و آلودگی‌ها اظهار کرد: یک سری فاکتور‌های اجتماعی با عنوان مولفه‌های سلامت جسم و روح افراد جامعه به وسیله سازمان بهداشت جهانی معرفی شده است به طوری که حذف فاکتور‌های اجتماعی باعث کاهش سلامت روان و حتی جسم مردم می‌شود.

او ادامه داد: آلودگی هوا و حتی ایجاد ترافیک‌های سنگین باعث بروز اختلالات روحی و روانی در افراد می‌شود و میزان پرخاشگری مردم را به دلیل اتلاف وقت بیش از حد آن‌ها در خیابان‌ها افزایش می‌دهد.
تاثیر مستقیم آلودگی هوا بر روی سلامت روان و اختلالات روحی افراد
اسدی تاکید کرد: آلودگی هوا باعث کاهش آستانه تحمل افراد می‌شود و این مسئله ممکن است منجر به نزاع‌های خیابانی به دلیل مسائل بسیار ساده شود و همین مسئله سلامت روان افراد را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت بیان کرد: رفع مشکل ترافیک برعهده وزارت بهداشت نیست بلکه این وزارت خانه وظیفه دارد تا آموزش‌های خود مراقبتی را به افراد بدهد تا با تغییر سبک زندگی سلامت روح و روان آن‌ها حفظ شود.

او افزود: افراد جامعه نسبت به شرایطی که در آن قرار می‌گیرند، واکنش‌های مختلفی را از خود نشان می‌دهند؛  ترافیک سنگین و افزایش میزان سرب موجود در هوا باعث بروز اختلاف روانی می شود و سلامت روحی افراد را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، به همین دلیل وزارت بهداشت سعی دارد با برگزاری دوره‌های آموزشی سبک زندگی سالم را در میان جامعه به خصوص گروه‌های هدف و پر خطر آموزش دهد.

اسدی گفت: مردم باید نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه و خود مراقبتی اطلاعات متناسب را داشته باشند تا در مواقع مواجهه با مسائلی مانند ترافیک و آلودگی هوا بهترین اقدام ممکن را انجام دهند.

معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت بیان کرد: وزارت بهداشت آموزش‌های مختلفی مانند مدیریت استرس، خشم و مهارت بالا بردن آستانه تحمل را در خانه‌های بهداشت مراکز جامع خدمات سلامت به مردم ارائه می‌دهد تا سطح سلامت روان و جسم افراد ارتقا پیدا کند.