وزیر نیرو: ۱۰ میلیون نفر از جمعیت روستایی به شبکه پایدار آب متصل می‌شوند

گروه اجتماعی الف،   3980621171 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر نیرو با اشاره به اینکه اکنون ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در روستاها از شبکه آب سالم و پایدار بهره‌مند هستند، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان دولت دوازدهم این میزان به ۱۰ میلیون نفر برسد.

به گزارش مهر، رضا اردکانیان، عصر پنج‌شنبه در مراسم بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی روستای تنگ چنار مهریز با اشاره به شاخص‌های توسعه یافتگی در روستاها اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی امروز دسترسی به شبکه آب سالم و پایدار در روستاها فراهم شده و در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ روستا در کشور به آب سالم و پایدار دسترسی دارند.

وی با اشاره به هزینه اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان در مناطق مختلف کشور برای دسترسی روستاها به منابع آب سالم و پایدار عنوان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در روستاهای سراسر کشور از آب شرب سالم بهره‌مند هستند.

وزیر نیرو با اشاره به تلاش شبانه‌روزی که وزارت نیرو انجام می‌شود، بیان کرد: همه تلاش خود را به کار خواهیم بست که تا پایان کار دولت دوازدهم، جمعیت روستایی برخوردار از آب سالم و بهداشتی و پایدار به ۱۰ میلیون نفر برسد.

اردکانیان با بیان اینکه هر سال حدود هزار و ۵۰۰ روستا به شبکه آب سالم و پایدار وصل می‌شوند، افزود: این نشان از اهتمام دولت برای توسعه روستاها و ایجاد رغبت در مردم برای ماندگاری در این مناطق است.

اردکانیان با اشاره به پرو‍ژه هایی که امروز در یزد افتتاح شد، عنوان کرد: علاوه بر پرو‍ژه مجتمع آبرسانی روستای تنگ چنار مهریز، سایر پروژه‌های بهره برداری شده نیز مربوط به روستاهای استان است و جمعیت روستایی از آن منتفع خواهند شد.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها در شرایطی افتتاح می شود که کشور ما در شدیدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌های هوشمند اقتصادی قرار گرفته و دشمنان ما هر آنچه را مستقیم و غیر مستقیم به آرامش و سلامت و رفاه این مردم مرتبط است را تحت تحریم و فشار قرار داده‌اند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: همه این اقدامات با این هدف است که مقاومت این مردم را در هم بشکنند و می‌بینیم که روز به روز مردم چگونه به این ارزش‌ها پایبند بودند و در برابر دشمن ایستادگی می‌کنند.

اردکانیان یادآور شد: در همین شرایط وزارت نیرو که مسئولیت تامین آب و برق کشور را بر عهده دارد، تنها تا پایان همین امسال یعنی در شش ماه آینده، ۲۲۷ طرح بزرگ را در جای جای کشور در بخش آب و برق با اعتباری بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌کند و نظیر این پروژه‌ها در سایر وزارتخانه‌ها نیز افتتاح شده است.