معاون قوه قضائیه: فساد برخی مسئولان و کارگزاران‌ صدای مردم را در‌آورده است

گروه اجتماعی الف،   3980621121 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون قوه قضائیه با بیان اینکه منکری که امروزه در جامعه وجود دارد مسئله فساد اقتصادی و فساد اداری‌ست، گفت: امروز مردم فشار و تحریم را تحمل می‌کنند، ولی از فساد برخی مسئولان و کارگزاران ناراضی هستند.

به گزارش تسنیم، ذبیح‌الله خداییان ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد واملاک لرستان که در سالن جلسات این اداره‌کل اظهار داشت: قیام عاشورا هرچند موجب احیای اسلام شد، اما سختی‌هایی بر اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) تحمیل کرد و در این قیام حضرت امام حسین(ع) علاوه بر جان خود، پسران، براداران، برادرزادگان، خواهرزادگان و اصحاب به شهادت رسیدند.

وی با طرح این پرسش که فلسفه قیام عاشورا چه بود، افزود: امام حسین(ع) با وجودی که شناخت کامل به حکومت بنی‌امیه و کوفیان داشت و می‌دانست بعد از شهادت آن حضرت اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) به اسارت گرفته می‌شوند، اما با آغوش باز به استقبال این قیام رفت.

معاون قوه قضائیه و رئیس ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد: اگر نگاهی به تاریخ عاشورا داشته باشیم اندیشمندان، نخبگان و عرفا از زاویه دین خود به بیان فلسفه قیام عاشورا پرداخته‌اند و ده‌ها نظریه در این رابطه ارائه شده‌است.

وی بیان کرد: اگر ما بخواهیم به فلسفه قیام عاشورا آشنایی پیدا کنیم مفصل‌ترین منبع سخنان و وصیت‌نامه امام حسین(ع) است، این قیام برای امر به معروف و نهی از منکر بود.

خداییان با بیان اینکه منکری که در زمان امام حسین(ع) وجود داشت انحرافی بود که داشت در دین ایجاد می‌شد، گفت: بنی‌امیه به نام دین بر مردم ستم می کردند، بیت‌المال مسلمان را به تاراج می‌بردند و برای رفع و دفع این منکر بود که امام حسین(ع) قیام کرد.

معاون قوه قضائیه و رئیس ثبت اسناد و املاک کشور با طرح این پرسش که آیا چنین منکراتی فقط در زمان امام حسین(ع) وجود داشته و یا ممکن است در دوره‌های دیگر نیز چنین منکراتی وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: در این برهه از زمان ما نیز با منکراتی مواجه هستیم که برای رفع آنان نیاز به ایثار داریم.

خداییان با تأکید به اینکه ما در برهه‌ای از زمان با جنگ تحمیلی روبه‌رو شدیم و برای دفع آن لازم بود جوانان به میدان بیایند و آمدند، اظهار داشت: در این برهه منکراتی وجود دارد که نیاز به ایثار و شهادت دارد، منکری که امروزه در جامعه وجود دارد مسئله فساد اقتصادی و فساد اداری‌ست.

وی افزود: امروزه از دید مردم چه منکری به اساس نظام لطمه می‌زند و آنان را از نظام ناراضی می‌کند، افزود: نظامی که حضرت امام(ره) فرمودند حفظ آن از اوجب واجبات است، امروز مردم فشار و تحریم را تحمل می‌کنند ولی از فساد برخی مسئولان و کارگزاران ناراضی هستند.