سرقت 150 میلیونی با لباس زنانه

گروه حوادث الف،   3980621057

مرد جوان که با پوشیدن لباس زنانه وارد خانه زن تنها شده و 150 میلیون تومان پول و طلا سرقت کرده بود در حالی از سوی پلیس دستگیر شد که طراح این نقشه را دوست خود معرفی کرد.‌ ‌

به‌ گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از اواسط تیر امسال با شکایت زن جوانی به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 کلید خورد. این زن مدعی بود وقتی در خانه نبوده مقادیری طلا، سکه و پول نقد به ارزش یکصد و پنجاه میلیون تومان از خانه‌اش سرقت شده است.

 با اعلام این گزارش، پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به دستور بازپرس شعبه 9 دادسرای ناحیه 10 تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت و مأموران پس از بررسی دوربین‌های مداربسته محل سرقت متوجه شدند که یک زن با کلید وارد آپارتمان شاکی شده است. کارآگاهان با بررسی دقیق‌تر دریافتند سارق یک مرد است که لباس زنانه برتن کرده و از آنجا که سرقت بدون تخریب و با استفاده از کلید انجام شده، احتمال ارتکاب سرقت توسط آشنایان و بستگان مالباخته قوت گرفت.

در حالی که زن جوان نتوانسته بود چهره متهم را شناسایی کند و به کسی نیز ظنین نبود تحقیقات پلیسی ادامه یافت تا اینکه کارآگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات جوانی به‌نام پیمان را شناسایی کردند که در زمان سرقت در محل حضور داشته است. بنابراین بلافاصله با هماهنگی‌های انجام شده مخفیگاه این متهم در محدوده پاسگاه نعمت آباد شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی در چهارمین روز شهریور دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

سرهنگ کارآگاه خیرالله دولتخواه - رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت- در رابطه با جزئیات این ماجرا گفت: در تحقیقات صورت گرفته از پیمان، وی منکر هرگونه اطلاع از سرقت شد اما با استناد به دلایل و مدارک به دست آمده در ادامه تحقیقات لب به اعتراف گشود و اظهار داشت، پیشنهاد سرقت را دوستم مهرداد به من داد.

به‌ دنبال اظهارات این مرد، دستگیری مهرداد در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم، در تاریخ پنجم شهریور در محدوده میدان آزادی شناسایی و دستگیر شد. وی در تحقیقات صورت گرفته به جرم خود اعتراف کرد و اظهار داشت، حدود چند ماه پیش با مالباخته آشنا شدم و پس از جلب اعتماد او در فرصتی مناسب از روی کلیدهای خانه‌اش ساختم، تا اینکه به دوستم پیمان پیشنهاد سرقت را دادم و به او گفتم با پوشش زنانه وارد منزل شاکی شود چون توجه کسی را جلب نمی‌کند. متهمان پس از سرقت، طلاها را به یک مالخر در محدوده شهرستان بهارستان به مبلغ 70 میلیون تومان فروخته و پول را بین خود تقسیم و صرف خرید مواد مخدر کرده‌اند. با به دست آمدن این اطلاعات، مالخر اموال مسروقه به همراه پسرش دستگیر شدند.

با توجه به دستگیری سارقان و خریداران اموال مسروقه و اعتراف به جرم خود، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه 10 تهران، برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم دیگر در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند.‌