ترامپ: نبرد علیه طالبان شدت ‌می‌یابد

گروه جهان الف،   3980621034

رئیس‌جمهوری آمریکا در سالگرد یازدهم سپتامبر قول داد که نبرد علیه طالبان در افغانستان تشدید شود.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در پنتاگون افزود: در چهار روز گذشته به دشمنانمان سخت‌تر از گذشته ضربه زدیم و این موضوع ادامه پیدا می‌کند. رئیس‌جمهوری آمریکا جزئیات بیشتری درباره این ضربه که از آن نام برد اعلام نکرد.

روز دوشنبه گذشته نیز ترامپ گفته بود: در چهار روز گذشته، به دشمن سخت‌تر از ده سال گذشته ضربه وارد کردیم.

ترامپ تأکید کرد، مذاکرات با طالبان پس از حمله چند روز گذشته این گروه لغو شد.

رییس‌جمهوری آمریکا در روز هشتم سپتامبر با انتشار یک توییت از پایان مذاکرات صلح با طالبان خبر داده بود. ترامپ نوشته بود، این تصمیم پس از آن گرفته شد که طالبان مسئولیت دو حمله هفته گذشته در کابل را که منجر به مرگ یک سرباز آمریکایی و ۱۱ تن دیگر شد، بر عهده گرفت.

به گزارش یورو نیوز، تعداد سربازان فعلی آمریکا در افغانستان حدود ۱۴ هزار نفر تخمین زده می‌شود؛ در حالی که در سال ۲۰۱۰ تعداد ۱۰۰ هزار سربازان آمریکایی در این کشور حضور داشتند.

ترامپ همچنین در سخنرانی خود در پنتاگون، شبه‌نظامیانی را که قصد حمله دیگر به خاک آمریکا را دارند، تهدید کرد و گفت که «پاسخ به این حمله مانند چیزهایی که قبلا دیده‌اید، نخواهد بود».

وی گفت: اگر به هر دلیلی آن‌ها به کشور ما برگردند، ما به هر کجا که هستند، می‌رویم و از قدرتی استفاده خواهیم کرد که نمونه آن را ایالات متحده هیچ گاه استفاده نکرده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: من حتی درباره قدرت هسته‌ای صحبت نمی‌کنم. آن‌ها هرگز چیزی مانند آنچه برایشان رخ می‌دهد، نخواهند دید.