مرکل: اروپا تصمیم دارد برجام را حفظ کند/ این یک وظیفه است

گروه جهان الف،   3980620145 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

صدراعظم آلمان در نشست پارلمان کشورش تصریح کرد: اروپا تصمیم دارد برجام را حفظ کند؛ این یک وظیفه است.

مرکل: اروپا تصمیم دارد برجام را حفظ کند/ این یک وظیفه است

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که اروپا تصمیم دارد برجام را حفظ کرده و در راستای یافتن راه‌هایی به‌منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها، به تلاش خود ادامه دهد.

صدراعظم آلمان در جلسه پارلمان کشورش در این خصوص گفت: گام به گام به تلاش برای یافتن راه‌حل‌هایی با ایران که از تشدید تنش در منطقه ای دارای حساسیت بین المللی، ادامه می دهیم. این مساله، در دستور کار ما قرار دارد. این یک وظیفه است. 

اظهارات مرکل پس از آن عنوان می شود که بهروز کمالوندی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پیشتر در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح کامل گام سوم کاهش تعهدات ایران در برجام پرداخت و در این ارتباط اعلام کرد که تهران فعلاً قصدی برای اعمال محدودیت در نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ذیل برجام ندارد.

با این حال رئیس موقت سازمان انرژی اتمی ایران در نشست خبری خود از آغاز گازدهی به سانتریفیوژ پیشرفته آی‌آر۶ در یک زنجیره ۲۰ تایی به عنوان بخشی از گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران خبر داد.

گام سوم اعلام شده از سوی ایران در کاهش تعهدات برجامی در واکنش به عدم پایبندی طرف‌های اروپایی برجام در عملی شدن تعهدات خود در این توافق انجام شده است و در همین راستا نیز حسن روحانی شامگاه چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود که «گام سوم» کاهش تعهدات هسته‌ای اجرایی می‌شود.