مصر: محاصره قطر ادامه دارد

گروه سیاسی الف،   3980620098

وزیر خارجه مصر در سخنانی بر تداوم بحران قطر تا زمان برآورده شدن خواسته‌های کشورهای تحریم کننده آن تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط اظهارات جدیدی را درباره قطر و بحران کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین میانجی‌گری کویت در این زمینه مطرح کرد.

وی افزود: قطر تاکنون هیچ تعامل یا علاقه واقعی برای حل بحران خود با چهار کشور تحریم کننده نشان نداده است و این کشورها در صورت عملی نشدن خواسته‌ها محاصره قطر را ادامه می‌دهند.

شکری درباره میانجی‌گری کویت برای حل و فصل این بحران نیز اظهار کرد: صباح الاحمد الصباح، امیر کویت به دلیل تلاش‌هایش برای اتحاد دوباره اعراب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است اما موضع کشورهای تحریم کننده واضح است و ۱۳ خواسته وجود دارد که تا بدین لحظه قطر هیچگونه پاسخ یا تمایلی برای اجرای مثبت آنها از خود نشان نداده است.

وی ادامه داد: سیاست‌هایی وجود دارد که مضر بوده و بر توانایی‌های مردم ما تأثیر می‌گذارد که ما آنها را رد می‌کنیم، بنابراین تا زمانی که قطر توجه واقعی خود را به این خواسته‌ها نشان ندهد و از مداخله در امور سایر کشورها دست نکشد، هیچ تغییری وجود نخواهد داشت.

چهار کشور عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین پنجم ژوئن ۲۰۱۷ با طرح ادعای حمایت دوحه از تروریسم، روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند.

در همین راستا، کویت در تلاش است تا با میانجیگری میان قطر و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس این بحران را حل و فصل کند.