وزیر اقتصاد: وضعیت بورس امیدوارکننده است

گروه اقتصادی الف،   3980620069 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر اقتصاد گفت: خوشبختانه شرایط بورس الان طوری است که می‌شود امیدوار بود به عنوان یک تکیه‌گاه در تامین مالی برای بخش خصوصی مطرح شود.

به گزارش ایلنا، فرهاد دژپسند در پایان جلسه هئیت دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که برنامه دولت برای تداوم ثبات در قیمت‌ها چیست، گفت: یکی از دستاوردهای خیلی خوب یکسال اخیر عمق بازار سرمایه در کشور است، خیلی شنیدیم حجم نقدینگی بالاست و ممکن است مشکل‌زا باشد.

وی افزود: یکی از کارهایی که می‌تواند نقدینگی را به سمت کارهای مولد و صحیح هدایت کند تقویت و توسعه بازار سرمایه و بورس است، تمرکز خاصی در یکسال اخیر روی این سیاست صورت گرفت و نشان داد که موفق بوده و شرایط تقریبا پایداری را طی کرده است و خوشبختانه شرایط بورس الان طوری است که می‌شود امیدوار بود به عنوان یک تکیه‌گاه در تامین مالی برای بخش خصوصی مطرح شود.

وزیر اقتصاد یادآور شد: امروز خیلی جاها در دو امر می‌توانیم به بورس تکیه کنیم یکی در هدایت نقدینگی و خروج از نگرانی نسبت به این مساله یکی هم اینکه کم کم فعالان اقتصادی و بنگاه‌داران برای رفع مشکل نقدینگی خود به بورس مراجعه می‌کنند.

وی گفت: این بارقه امیدی برای فعالان اقتصادی است و دولت هم تلاش خود را می‌کند که با واگذاری دارایی و شرکت‌های خود و بانک‌ها زمینه را فراهم کنم که فعال بورسی با تنوع مواجه باشد و بازدهی خود را تداوم بخشد. وضعیت بورس وضعیت رو به جلویی دارد و امیدوارکننده است.