فلسطین خواستار مقابله با انتقال سفارتخانه ها به قدس اشغالی شد

گروه جهان الف،   3980618117

نماینده فلسطین در اتحادیه عرب خواستار مقابله کشورهای عربی با انتقال سفارتخانه های برخی از کشورها از تل آویو به قدس اشغالی شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «دیاب اللوح» نماینده فلسطین در اتحادیه عرب در جلسه روز گذشته (یکشنبه) این اتحادیه در قاهره خواستار ایجاد یک ساز و کار فشار بر رژیم صهیونیستی و کشورهایی شد که موافق شهرک سازی در اراضی اشغالی بوده و ضمن به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل سفارتخانه های خود را به این شهر منتقل کردند.

وی همچنین از اعضای اتحادیه عرب خواست ضمن حمایت های سیاسی، دیپلماتیک و مالی از ملت فلسطین در جهت جلب حمایت های بین المللی برای احقاق حقوق فلسطینیان تلاش کنند.

قرار است فردا (سه شنبه) وزیران خارجه اتحادیه عرب با محوریت فلسطین در قاهره نشست مشترکی برگزار کنند.

دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دسامبر ۲۰۱۷ (آذر/ دیماه ۹۶) در یک اقدامی کاملاً غیر قانونی و در تعارض با قطعنامه های سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل متحد، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و سفارت این کشور را از تل‌ آویو به این شهر منتقل کرد.

"گوآتمالا" (کشوری در آمریکای مرکزی) نخستین کشور پس از آمریکا بود که اعلام کرد به پیروی از واشنگتن سفارتش را در فلسطین اشغالی به قدس می برد؛ اما به دنبال فشار افکار عمومی و بالا گرفتن اعتراضات جهانی، بعداً از این تصمیم منصرف شد.

رژیم صهیونیستی نیز پس از عدم تمایل انتقال سفارتخانه ها از تل آویو به بیت المقدس، طرح هدیه ۵۰ میلیون شِکِل (حدود ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار) را به منظور تشویق کشورها برای انجام اینکار، ارائه کرده است.