رشد شاخص بورس‌های آسیایی

گروه اقتصادی الف،   3980618095

با وجود کاهش غیرمنتظره صادرات چین، شاخص‌های بورسی در آسیا به صعود خود ادامه دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، جنگ تجاری بین آمریکا و چین به تدریج در حال اثرگذاری بر روی شاخص‌های کلان اقتصادی این دو کشور است و این مساله نگرانی‌ها نسبت به چشم انداز اقتصاد جهانی را تضعیف کرده است. با این همه امروز معامله گران بورسی در آسیا ترجیح دادند با نادیده گرفتن خبر کاهش صادرات چین در ماه اوت، امیدوار باقی بمانند.

طبق آمار منتشر شده توسط گمرک چین، میزان صادرات این کشور در ماه اوت یک درصد کاهش پیدا کرده است. در این بین جنگ تجاری بین آمریکا و چین و افزایش متقابل تعرفه های وارداتی، صادرات چین به آمریکا را بیش از هر نقطه دیگری تحت تاثیر قرار داده است. لوئیس کوجیس- مدیر اقتصادهای آسیایی در موسسه " آکسفورد اکونومیکس" گفت: چشم انداز اقتصاد چین با نگاه به آینده کمی لغزنده است. تعرفه های اعمال شده توسط آمریکا احتمالا منجر به کاهش رشد اقتصادی چین خواهند شد.

در معاملات امروز بورس های آسیایی، شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو با افزایش ۰.۵۶ درصدی به ۲۱ هزار و ۳۱۸.۴۲ واحد رسید، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ۰.۰۵ درصد افزایش در سطح ۲۶ هزار و ۶۷۷.۸۸ واحدی بسته شد، شاخص " ای اس ایکس اس اند پی ۲۰۰" بورس سیدنی استرالیا با جهش ۰.۰۱ درصدی به ۶۶۴۸ واحد رسید و شاخص "شانگهای کامپوزیت" چین با ۰.۵۲ درصد افزایش به ۳۰۲۱.۷۷ واحد رسید. در کره جنوبی شاخص " کسپی" بورس سئول کار خود را با صعود ۰.۵۴ درصدی به پایان برد.

در دیگر بازارها، بهای هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در معاملات آتی با افزایش ۰.۸۱ درصدی به ۶۲.۰۴ دلار رسید و نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۹۷ درصد افزایش به ازای ۵۷.۰۷ دلار مبادله شد.