ذوالنوری: اروپا باید برای بد عهدی خود هزینه بپردازد/ گام‌های توام با تاخیر سودی برای ما ندارد

گروه سیاسی الف،   3980618022 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: ما باید به قدری قدرتمند وارد میدان شویم که اروپا به داند که باید برای بدعهدی خود هزینه بپردازد.

مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در  گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدام اخیر ایران مبنی بر برداشتن گام سوم در راستای کاهش تعهدات برجامی، اظهار کرد: معتقدم که دولت باید در همان زمانی که ترامپ از برجام خارج شد اقدامی قدرتمندانه انجام می‌داد، چرا که برداشتن گام‌های توام با تاخیر سودی برای ما ندارد.

او افزود: معتقدم که دولت نباید در برابر اروپایی‌ها گام به گام حرکت کند، ما باید به قدری قدرتمند وارد میدان شویم که اروپا به داند که باید برای بدعهدی خود هزینه بپردازد.

ذوالنوری بیان کرد: ما باید غنی سازی اورانیوم را به ۲۰ درصد برسانیم چراکه با این اقدامات گام به گام تدریجی، ارتعاشی در ساختار مستحکم دشمنان ایجاد نمی‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: غرب برای تحریم‌ها را برای ۱۰ ریشتر مقاوم سازی کرده است و ما باید ارتعاشی ایجاد کنیم که بنیان تصمیم‌های آنها را بلرزاند.

او ادامه داد: ایران باید در رفتار با آژانس انرژی اتمی تجدید نظر کند تا رژیم که بر اساس برجام به ما تحمیل شده است را کنار بگذاریم، همچنین باید در اجرای پروتکل الحاقی تجدید نظر و آن را تعلیق کنیم.