عرضه سه پرچمدار جدید هوآوی بدون نرم افزارهای گوگل

گروه فناوری الف،   3980618020 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

بر اساس خبری که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده، هوآوی دیگر نمی‌تواند گوشی‌های Mate 30، Mate 30 Pro و Mate X را با هیچ‌کدام از برنامه‌های گوگل عرضه کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ماه گذشته گزارشی در فضای مجازی منتشر شد که ادعا می‌کرد هیچ‌کدام از اعضای هوآوی Mate 30 از نرم‌افزارهای گوگل پشتیبانی نخواهند کرد. این حرف به دلیل تحریم‌های اخیر آمریکا علیه هوآوی است که در پی آن بسیار از شرکت‌های این کشور دیگر با این سازنده چینی همکاری نمی‌کنند. امروز متاسفانه خبری منتشر شد که این ادعا را تائید می‌کند. در واقع اکنون خانواده Mate 30 هیچکدام از برنامه‌های گوگل را دریافت نخواهد کرد.

بر اساس خبری که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده، هوآوی دیگر نمی‌تواند گوشی‌های Mate 30، Mate 30 Pro و Mate X را با هیچ‌کدام از برنامه‌های گوگل و سرویس‌های آن عرضه کند. این بدان معناست که این گوشی‌ها بدون فروشگاه نرم‌افزار اندرویدی پلی استور، مرورگر پیشفرض کروم، جیمیل، یوتیوب، گوگل مپ، گوگل درایو، گوگل بوک و موارد دیگر عرضه می‌شوند. از بین رفتن فروشگاه برنامه پلی استور قطعاً بزرگترین ضربه به همراه سرویس خدمات Google Play است زیرا بسیاری از برنامه‌های شخص ثالث به منظور عملکرد صحیح به آن وابستگی دارند.

هر سه گوشی‌های Mate 30، Mate 30 Pro و Mate X از سیستم‌عامل اندروید استفاده خواهند کرد، اما این پتلفرم نیز کدباز خواهد بود و گوگل زیاد روی آن کار نکرده است. این همان چیزی است که همه ما طی چند سال گذشته به استفاده از آن عادت کرده‌ایم.


همانطور که احتمالاً تاکنون استنباط کرده‌اید، همه این مسائل مربوط به دولت آمریکا بوده که هوآوی را لیست سیاه قرار داده تا شرکت‌های آمریکایی را از انجام هرگونه تجارت با آن منع کند. گوگل نیز از این قضیه مستثنی نیست و این قانون شامل سرویس‌های ارائه شده توسط این شرکت نیز می‌شود. تاکنون به هوآوی دو مهلت سه ماهه داده شده اما این مهلت تنها برای محصولاتی هستند که پیش از شروع این تحریم گواهینامه گوگل را دریافت کرده بودند.

تحلیلگران تخمین می‌زنند و انتظار دارند این مسئله به فروش گوشی‌های هوشمند هوآوی آسیب برساند. فروش خارج از چین محصولات هوآوی می‌تواند ۳۰ درصد یا بیشتر سقوط کند. سری Mate 30 در تاریخ ۱۹ سپتامبر به صورت رسمی رونمایی می‌شود، در حالی که Mate X می‌تواند در اوایل ماه آینده فروش خود را آغاز کند.