پامپئو: اون پای میز مذاکره برنگردد، ترامپ ناامید می‌شود

گروه جهان الف،   3980618013 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر امور خارجه آمریکا گفت، کشورش امیدوار است که طی روزها یا هفته‌های آینده به روند مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با کره‌شمالی برگردد.

پامپئو: اون پای میز مذاکره برنگردد، ترامپ ناامید می‌شود

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از دومین نشست میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که ماه فوریه در هانوی برگزار شد، مذاکرات میان دو طرف با هدف متوقف کردن برنامه‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ به بن‌بست رسید.

رهبران این دو کشور باری دیگر در ماه ژوئن در یک منطقه مرزی بین دو کره دیدار و توافق کردند که گفت‌وگوها از سر گرفته شود اما این اتفاق تاکنون به وقوع نپیوسته است.

مایک پامپئو، رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری ای‌بی‌سی، اظهار کرد: ما می‌دانیم کیم جونگ اون به تعهد در قبال فرایند خلع سلاح ادامه داده است.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: امید داریم که در روزها و یا شاید هفته‌های آینده پای میز مذاکره با آنها برگردیم. این بهترین نتیجه است.

پامپئو بیان کرد، به رغم آزمایش‌های موشک‌های کوتاه‌برد که ناامیدکننده است، رهبر کره‌شمالی تعهداتی را که به ترامپ داده، نقض نکرده است. هدف آمریکا در راستای تحقق خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی به‌گونه‌ای قابل راستی‌آزمایی پابرجاست.

او اظهار کرد: فکر می‌کنم اگر کیم جونگ اون پای میز مذاکره برنگردد یا آزمایش‌های موشکی‌ انجام دهد که با توافق‌های بین رهبران دو کشور در تعارض باشد، ترامپ بسیار ناامید خواهد شد.