آمریکا به دنبال فضاسازی بین المللی علیه ایران است

گروه سیاسی الف،   3980618001 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون توسط آمریکا تحریم بوده است و این کشور درموضوع جدید تحریم سازمان فضایی ایران به جز فضاسازی بین المللی علیه ما هدف دیگری ندارد.

یعقوب فتح الهی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تحریم فعالیت‌های پژوهشگاه سازمان فضایی ایران توسط آمریکا گفت: ایران در حوزه علم و فناوری به دستاوردها و پیشرفت های خوبی دست یافته است که می توان به بخش های هوا فضا، انرژی هسته ای و صنایع دفاعی موشکی اشاره کرد، از طرفی از آنجایی که رشد و ارتقاء علمی و پیشرفت‌های فضایی کشور هیچ گونه وابستگی به کشورهای خارجی ندارد برنابراین تحریم آمریکا نیز هیچ تأثیری بر روند فعالیت های فضایی ما ندارد.

وی افزود: کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون توسط آمریکا تحریم بوده است و موضوع جدید تحریم سازمان فضایی کشور به جز فضاسازی بین المللی علیه ایران مقصود دیگری ندارد آنها با این اقدام به دنبال نشان دادن قدرت خود هستند.

فتح الهی ادامه داد: معتقدم باید کشور همانند گذشته در مسیر علم و فناوری حرکت کند چراکه تا کنون نزدیک به چهل سال است مردم با قدرت در مقابل آمریکا ایستادگی کرده و تا به امروز در مبارزه بی امام و مستمر علیه دشمنان انقلاب و اسلام شهید داده اندکه این کار توأم با اعتقادات دینی بوده و نه تنها باعث پیشرفت کشور می شود بلکه دفاع از تمدن ایران است.

وی با اشاره به اینکه مقاومت و پیشرفت های علمی و موشکی ایران به هیچ عنوان قابل معامله نیست ، گفت: تحریم پدیده جدیدی نیست و آمریکا برای مسدود کردن منابع ایران از قدیم از ابزار تحریم استفاده می کرده است در حال حاضر بعد از گذشت سال ها از دشمنی آمریکا با ایران باید بگویم دیگر این تحریم ها تأثیری در مسیر حرکت علمی کشور نداردو ترامپ آخرین ضربات خودش را داردبه ایران وارد می کند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: به آمریکا توصیه می کنم که در برابر مردم ایران تسلیم شده و تعظیم کرده و به شکست خود اقرار کند اما متأسفانه آنها مغرور بوده و همین امر به آنها اجازه اعتراف را نمی دهد این موضوع در حالی است که ایستادگی 40 ساله مردم ایران برای رسیدن به آرمان های خود در طول تاریخ بی نظیر است.