حمله پلیس هند به عزاداران حسینی در کشمیر

گروه اقتصادی الف،   3980617196 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

پلیس هند با افزایش تدابیر امنیتی در ایالت جامو و کشمیر، به برخی عزاداران سالار شهیدان امام حسین (ع) حمله کرد.

حمله پلیس هند به عزاداران حسینی در کشمیر

به گزارش فارس، منابع خبری روز یکشنبه از تداوم اعمال خشونت  پلیس هند مستقر در ایالت جامو و کشمیر علیه مسلمانان این منطقه همزمان با برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع)  خبر دادند.

آنطورکه وبگاه شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» گزارش کرده است پلیس هند به شرکت‌کنندگان در مراسم عزاداری ویژه ایام محرم ظرف دو روز گذشته حمله کرده است. پلیس هند در این حمله با استفاده از گاز‌های اشک آور و باتوم سعی کرد حاضران در مراسم عزاداری امام حسین (ع) را متفرق کند.

به گفته حاضران در این مراسم، مسلمانان شیعه و سنی در کنار هم در مراسم ویژه عاشورای حسینی شرکت کردند و اعمال سختگیری‌های پلیس هند در روز‌ها و هفته‌‌های گذشته موجب اتحاد بیشتر مسلمانان و حضور افزون‌تر آن‌ها در مراسم عبادی، مذهبی از جمله مراسم ویژه محرم شده است.

 

تصاویر منتشر شده از سوی  شبکه  خبری پرس تی وی نیز افزایش تدابیر امنیتی ، بستن معابر و گذرگاه‌ها با سیم‌های خاردار و برخورد خشونت آمیز نیروهای امنیتی  با مسلمانان هندی که به خاطر عزاداری امام حسین (ع) لباس سیاه بر تن داشتند را نشان می‌دهد. برخی گزارش‌ها از جراحت 12 نفر از اهالی محلی در غروب شنبه حکایت دارد.

دولت هند پس از اعلام لغو وضعیت خودمختاری ایالت جامو و کشمیر، در این منطقه حکومت نظامی اعلام کرده است. برخی رسانه‌ها  پیشتر از بازداشت خانگی چند شخصیت سیاسی در جامو و کشمیر هم خبر داده بودند.

مردم کشمیر نیز به دلیل ممنوعیت رفت و آمد و دیگر محدودیت‌ها با کمبود شدید کالاهای اساسی از جمله غذا، شیر و دارو مواجه شده‌اند.