اطلاعیه ستاد خدمات سفر ویژه تاسوعا و عاشورا

گروه اجتماعی الف،   3980617148

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی اطلاعیه‌ای را صادر کرد و از مراکز خدماتی خواست برای خدمات‌رسانی به مسافران و زائران در این مناسبت آماده و مجهز باشند و با موارد تخلف برخورد قاطع داشته باشند.

به گزارش ایسنا، این اطلاعیه درحالی به استان‌ها ابلاغ شده است که کمتر از یک روز تا تاسوعا و عاشورا مهلت باقی مانده در این مدت کوتاه، آمادگی و تجهیز مراکز خدماتی با توجه به حجم زیاد سفر که این ستاد پیش‌بینی کرده است، جای پرسش دارد.

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در اطلاعیه‌ای که ویژه مناسبت تاسوعا و عاشورا به استان‌ها ابلاغ کرده، تاکید کرده است: «با توجه به فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و پیش‌بینی حجم بالای سفر و جابه‌جایی هموطنان عزیز برای حضور در مراسم معنوی و آیینی استان‌ها، شهرها و روستاهای کشور لازم است ضمن حفظ حرمت این ایام عزیز و تکریم زائران و مسافران، کلیه دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان در این ایام فعال و خدمات‌رسانی کنند. در همین راستا توجه به موارد ذیل در ابعاد ایمنی، بهداشتی، پذیرایی و اقامت، ترددهای جاده‌ای، اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران اهمیت ویژه‌ای دارد:

۱ – ضرورت آمادگی کامل تاسیسات گردشگری و دستگاه‌های عضو ستاد.

۲ –تجهیز و پاکیزه کردن هر چه بهتر نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی و اماکن عمومی و بین‌راهی.

۳ – نظارت و بازدید مستمر از تاسیسات گردشگری، دستگاه‌های عضو ستاد و نظارت‌های تلفیقی و در صورت بروز تخلف، برخورد قاطع با آن‌ها.

۴ – تدارک و تمهید برنامه‌های آئینی و معنوی، تعزیه و سوگواری در اماکن و واحدهایی که این امکان وجود داشته باشد.

۵ – رعایت کامل شئونات ماه محرم بویژه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در واحدهای تحت پوشش و گزارش موارد تخلف و خلاف هنجارهای جامعه به دستگاه‌های نظارتی.»