وزیر ارتباطات: برخی به دلیل روشنگری فناوری اطلاعات با آن مخالف هستند

گروه اجتماعی الف،   3980617143 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر ارتباطات گفت: با استفاده از فناوری اطلاعات می توان شفاف سازی و روشنگری کرد و به همین دلیل است که برخی با فناوری اطلاعات مخالف هستند.

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه شورای ارادی لارستان در سخنانی با بیان اینکه اقداماتی که در دولت ها با نام پروژه صورت می گیرد باید دارای هدف باشد، گفت: هدف از اقدامات در شرایط کنونی جلب رضایتمندی مردم است که باید هر دستگاهی در جهت افزایش این رضایتمندی گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه در واقع هر دستگاهی که رضایتمندی بیشتری در مردم ایجاد کند، موفق تر بوده است، افزود: در حال حاضر اصلی ترین دغدغه مردم اشتغال و گرانی است.

آذری جهرمی با بیان اینکه فناوری اطلاعات راهی در جهت افزایش اشتغال و کاهش گرانی است که باید از آن بهره برد، تصریح کرد: دولتی که در حال حاضر با مشکلات اقتصادی مواجه است می تواند با استفاده از پتانسیل فناوری اطلاعات از مشکلات رهایی یابد.

وزیر ارتباطات با اذعان به اینکه با استفاده از فناوری اطلاعات می توان شفاف سازی و روشنگری کرد و به همین دلیل است که برخی با فناوری اطلاعات مخالف هستند، ادامه داد: مردم می توانند از این طریق مشکلات خود را به گوش مسئولین رسانند و مسئولین نیز پیگیر مشکلات آنان باشند.

وی با با تأکید بر اینکه در حال حاضر در دنیا مزارعی است که با استفاده از اینترنت اشیاء اداره می شود، ادامه داد: در استان فارس هم این اتفاق در شیراز رقم زده شده که این کار موجب افزایش بهره برداری و کاهش مصرف آب شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه می توان با هوشمندسازی و علم فناوری اطلاعات در زمینه های پزشکی، حمل و نقل و نظام بانکی و حوزه های دیگر تحول ایجاد کرد، افزود: اقتصاد دنیا در حال حاضر بر روی هوشمندسازی متمرکز شده است و کشورها برای آینده خود بر این اساس برنامه ریزی می کنند.

این مسئول ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه حتی برخی رهبران جهان با این مورد کشور خود را متحول ساخته و اشتغال فراوانی ایجاد کرده اند، تأکید کرد: ما نیز باید برای اشتغال جوانان خود به سمت فناوری اطلاعات برویم.

وی جلب رضایتمندی مردم، کمک به مسئولان برای حل مشکلات در حوزه های گوناگون و همچنین پایه ریزی برای ایجاد یک جهش بزرگ اقتصادی را سه هدف مهم خود برشمرد و یادآور شد: استان فارس در سال ۹۶ در رتبه بیستم در سطح فناوری اطلاعات کشور قرار داشت اما با تلاشهای صورت گرفته به رتبه هشتم ارتقا پیدا کرده است که باز هم جای کار برای ارتقا دارد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه طی سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی کشور بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان در منطقه لارستان در این حوزه هزینه شده است، گفت: در کنار فناوری فرهنگ نیز یک موضوع گسترده است که باید با عمل همراه باشد و باید برای فرهنگ سازی مسئولین از خود شروع کنند و با عمل خود باعث فرهنگ سازی در جامعه شوند و اگر قرار است جامعه ای فلج شود باید فرهنگ آن را از جامعه گرفت.

در این جلسه جلیل حسنی فرماندار لارستان نیز با بیان اینکه لارستان نخستین خاستگاه حکومت اسلامی و شهر خیرین است، اظهار داشت: با وجود آنکه ۳۸ درصد مردم این خطه را اهل سنت تشکیل می دهند، خوشبختانه یک وحدت مثال زدنی بین شیعه و سنی در کشور به نمایش گذاشته اند.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه با توجه به این موارد خواسته هایی با مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شده که از جمله آنها می توان به توسعه پوشش جاده ای آنتن دهی تلفن همراه به ویژه در نقاط حادثه خیز محورهای لارستان به جهرم و لارستان به بندرعباس است، افزود: ایجاد ۵ سایت روستایی و ۵ سایت در شهرک های جدیدالتاسیس و نوسازی شبکه ارتباطی موجود در لارستان با توجه به فرسودگی شبکه ها از دیگر درخواستهایی است که با وزیر ارتباطات در میان گذاشته شد.

وی تصریح کرد: توقع می رود بدلیل اینکه تعداد زیادی از مردم لارستان با خارج از کشور ارتباط دارند و امکانات موجود در آنجا را با کشور خودمان مقایسه می کنند، به این منطقه بیش از پیش رسیدگی شود.

در ادامه امام جمعه لارستان نیز در سخنانی با بیان اینکه در لارستان یک منبع سرمایه انباشته موجود است که به دلیل عدم وجود زیرساختهای لازم امکان بهره برداری و سرمایه گذاری مناسب از آن وجود ندارد، گفت: این منبع عظیم بصورت انباشته باقی مانده است.

حجت الاسلام موسوی وجود جوانانی مستعد و با ضریب هوشی بالا در لارستان را دیگر نقطه قوت این شهرستان برشمرد و افزود: طی کنکور امسال دانش آموزان لارستانی با کسب دو رتبه تک رقمی این مهم را نمایان کردند.

وی با اشاره به اینکه نبود برخی ظرفیت های بایسته در لارستان همچون اشتغال از طریق ایجاد شرکت های دانش بنیان است که باید به آن پرداخته شود، تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که می توان به آن اشاره کرد توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته مانند درز و سایبان و صحرای باغ است که باید بیشتر به حل مشکل آنها پرداخت.

امام جمعه لارستان در پایان اضافه کرد: این نکته و سوال هم قابل مطرح شدن است که وزیر ارتباطات چه ظرفیت ها و برنامه هایی را می توانند به کار گیرند تا لارستان در جهت رونق اقتصادی و فرهنگی در حیطه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قدم بردارد.